کد خبر: 1182703
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد قانونی را به تصویب برساند که بررسی پیشینه افراد را پیش از فروش سلاح به آن‌ها اجباری می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دولت جو بایدن در تلاش است برای کنترل خشونت با اسلحه در آمریکا، قانونی را پیشنهاد کند که فروشندگان اسلحه را ملزم می‌کند پیش از فروش سلاح، سوابق خریدار را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس این قانون، افراد برای خرید اسلحه، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری باید مجوز داشته باشند. افزون بر این، سوابقی از قبیل مصرف الکل، دخانیات، استفاده از سلاح‌های گرم و مواد منفجره نیز بررسی خواهد شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت که دولت به تلاش برای کنترل بیشتر اسلحه ادامه خواهد داد. او گفت: «دولت هر کاری که بتواند برای مبارزه با اپیدمی خشونت با اسلحه انجام خواهد داد که خانواده‌ها، جوامع و همچنین کشور ما را از هم می‌پاشد.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها خواستار قوانین سختگیرانه‌تری در خصوص خرید و فروش اسلحه هستند. داده‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حداقل ۳۳ تیراندازی جمعی با سلاح گرم در آمریکا صورت گرفته که دست کم ۱۶۳ کشته بر جای گذاشته است.

در هفته‌ای که گذشت، یک مرد سفیدپوست در ایالت فلوریدای آمریکا با شلیک سلاح گرم سه سیاه‌پوست را کشت و در نهایت به زندگی خود پایان داد. این عملیات تکان دهنده از سوی مقام‌های محلی، جنایتی با انگیزه نژادی توصیف شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار