کد خبر: 1183815
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
عاشقانِ جا مانده از کاروان های کربلا، با حضور در مسیرهای پیاده‌روی در جای‌جای ایران اسلامی، دل و جانشان را به قلب زمین پیوند داده و ارادت خود را با نوای روحبخش «یا حسین» نشان می دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر،  امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، اربعین حسینی است. به همین مناسبت در جای‌جای کشورمان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

از ساعات ابتدایی صبح روز اربعین، جمعیت جاماندگان از پیاده‌روی اربعین، به عشق سیدالشهدا، در مسیرهای از پیش تعیین‌شده در جای جای کشور، حاضر می‌شوند تا سیل خروشان حسینیان رقم بخورد.

در این مراسم مردمی، علاوه بر جاماندگان، خیلی از زائرانی که طی روزهای گذشته به کربلا مشرف شده‌اند اما در در روز اربعین فرصت و امکان حضور نداشته‌اند نیز شرکت می‌کنند.

 

در بسیاری از نقاط کشور مراسم در ساعت ابتدایی صبح آغاز می‌شود؛ اما مناطقی نیز به دلیل شرایطی نظیر گرمای هوا، این اجتماع مردمی بعدازظهر برگزار می‌شود.

در مسیرهای راهپیمایی مردمی جاماندگان اربعین موکب، ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی برپا شده است.

اقامه نماز جماعت نیز برای امروز پیش بینی و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

مراکز امدادی امروز در آماده باش هستند و تأمین امنیت نیز به خوبی در مسیرهای راهپیمایی در استان‌های مختلف، برنامه ریزی شده است.

عزاداری خیابانی اربعین حسینی در ارومیه

دستجات سینه زنی و زنجیرزنی ارومیه امروز همزمان با اربعین حسینی در خیابان‌های اصلی شهر عزاداری کردند.

برگزاری راهپیمایی اربعین در اصفهان

راهپیمایی جاماندگان اربعین در اصفهان آغاز شد

راهپیمایی جاماندگان اربعین تحت عنوان «الی اصحاب الحسین» با حضور مردم اصفهان در سه مسیر در شهر اصفهان و همچنین در شهرستان‌های استان نیز در مسیرهای تعیین شده برگزار شد.

در شهر اصفهان شهروندان از منازل و حسینیه‌ها به سمت مسیرهای منتهی به گلستان شهدا برای تجمع ظهر اربعین در حال حرکت کردند.

همچنین از میدان لاله به سمت جاده فرودگاه اصفهان و حضور در امامزاده شاه کرم و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت زینب (س) شهروندان راهپیمایی اربعین داشتند.

حرکت قافله زائران جامانده اربعین حسینی (ع) در استان تهران

قافله زائران جامانده اربعین حسینی(ع) در استان تهران به راه افتاد

مراسم پیاده‌روی جاماندگان، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در استان تهران از دقایقی قبل آغاز شده است.

عاشقان اهل بیت با پیوستن به خیل جمعیت جاماندگان اربعین حسینی در استان تهران مسیر مشخص شده را پیاده طی می‌کنند و در نهایت سیل خروشان جمعیت خود را به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خواهند رساند.

بر اساس فراخوان منتشر شده، مسیر اصلی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسیرهای فرعی از دشت ورامین، یعنی از قرچک به سوی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است، در دیگر نقاط تهران مانند امامزاده حسن (ع) نیز شاهد حرکت عظیم مردم هستیم.

شاهد آن هستیم که بسیاری از زائران جامانده زودتر از موعد تعیین شده در مراسم حاضر شده و راهپیمایی را آغاز کرده‌اند.

برگزاری همایش جاماندگان اربعین در زنجان

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در استان زنجان و همچنین شهر زنجان برگزار شد. این همایش در شهر زنجان از کنار سد گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام در ارتفاعات این منطقه برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم فاصله ۹ کیلومتری را طی کردند.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در زنجان آغاز شد

اقامه نماز ظهر و مغرب و عشا، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام، از ویژه‌برنامه های مسیر پیاده روی جاماندگان است.

دلدادگان در سمنان «یا حسین (ع)» سر دادند

دلدادگان «یا حسین(ع)» سر دادند/حرکت کاروان عاشقی در استان سمنان

آئین گردهمایی و راهپیمایی بزرگ اربعین دلدادگان حسینی همزمان با دیگر نقاط کشور در استان سمنان نیز برگزار شد و مردم متدین این استان بار دیگر نغمه یا حسین (ع) سر دادند.‌

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ موکب در جای جای استان برپا خواهد شد تا شاهد برپایی پرشور این حرکت تمدنی ویژه باشیم، بیان کرد: پیاده روی دلدادگان حسینی در سمنان ساعت هشت صبح روز اربعین از میدان امام علی (ع) تا مصلی و در درجزین ساعت ۹ و نیم صبح از مسجد قائم (عج) تا مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شده است.

حجت الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین جاماندگان و دلدادگان حسینی در شهمیرزاد ساعت ۹ و نیم صبح از میدان امام (ره) تا امام زاده یحیی (ع) و گلزار شهدا برگزار می‌شود، گفت: در شاهرود این مراسم از هفت صبح از سه راهی مجن تا امام زاده بسطام، در دامغان از گلزار شهدای شهدای پارک دانشجو تا بلوار جانباز، بلوار شمالی و امامزادگان محمد و جعفر (ع) و در گرمسار از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شده است.

وی افزود: پیاده روی دلدادگان حسینی در مهدیشهر از میدان ولیعصر (عج) به سمت دانشکده روانشناسی دربند، در سرخه از میدان آزادی به سمت نظامین، اسد آباد و در نهایت لاسجرد، در آرادان از شهدای گمنام تا امامزاده شاه نظر و در ایوان کی از شهدای گمنام تا امامزاده عاقب (ع) برگزار شده است.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرمانشاه

ر اهپیمایی جاماندگان اربعین در کرمانشاه از صبح امروز چهارشنبه از میدان آزادی تا گلزار شهدای کرمانشاه با حضور عاشقان و دلداگان حسینی (ع) برگزار شد.

 
مراسم دلدادگان اربعین حسینی در «کازرون» استان فارس برگزار شد

مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی از ساعت ۵ صبح روز چهارشنبه از «دو راهی دریس» به سمت امامزاده سید حسین (ع) شهرستان کازرون برگزار شد.

مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در شهرستان کازرون به گونه‌ای در نظر گرفته شده که شامل ١۵ کیلومتر پیاده روی، موکب‌های خدمت رسانی و محل تجمع برای گرامیداشت عزاداری اربعین است.

به علت گرمای هوا در شهرستان کازرون و فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) این مراسم در ساعت ۵ صبح برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار