کد خبر: 1187379
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
نظر آلیا درباره اظهارات همسر رئیس‌جمهور:
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بهتر است برخی اگر عقده‌ای از انتخابات گذشته دارند و می‌خواهند به رئیس‌جمهور یا همسر وی حمله کنند، اولا در کار خود تجدید نظر کنند و ثانیا دنبال بهانه‌های دیگر باشند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فاطمه آلیا با اشاره به مواضع اخیر جمیله علم‌الهدی در سفر نیویورک اظهار کرد: خانم علم‌الهدی یک بانوی دانشگاهی معتبر و مستقل از شخصیت رئیس‌جمهور است که صرف نظر از اینکه همسر رئیس جمهور است، موضع‌گیری می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: خانم علم‌الهدی قبل از اینکه حتی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور یا رئیس قوه قضاییه شود، به عنوان فعال اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و پژوهشگر در بسیاری از مجامع بین‌المللی، حضور داشت و اظهار نظر می‌کرد و حساسیتی نیز روی وی نبود.

آلیا با بیان اینکه گرایشات خانم علم‌الهدی درباره جایگاه و حقوق زنان مبنی بر آموزه‌های دینی است اظهار کرد: خانم علم‌الهدی اخیرا در مصاحبه‌ای بحثی را مطرح کرد که به مذاق برخی افراطیون اصلاح‌طلب و دگراندیش خوش نیامد. افراطیون به بقیه صحبت‌های وی که جاذبه‌های بیشتری نیز داشت، نپرداختند و صرفا روی یک جمله تمرکز کردند.

وی درباره اظهارات جمیله علم‌الهدی گفت: بحث خانم علم‌الهدی این بود که مردان ایرانی انتظار ندارند که همسران‌شان کار کنند و پول به منزل بیاورند. همسر رئیس جمهور در صحبت‌های خود، در واقع مردان غیور و مسلمان ایرانی را مورد خطاب قرار دادند که دقیقا بر اساس آیه قرآن است. برخی این آیه قرآن را بد تفسیر کرده‌اند یا بد متوجه شده‌اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معنی این آیه قرآن آن است که نان‌آوری، هزینه‌های منزل و نفقه برعهده مرد است و زن، تکلیفی ندارد که به لحاظ هزینه‌های مادی بخواهد خانواده را اداره کند. این صحبت برگرفته از قرآن است و همسر رئیس جمهور مفهوم این آیه قرآنی را در آن مصاحبه بیان کرد.

آلیا در ادامه افزود: منظور همسر رئیس جمهور این بود که زن تکلیفی ندارد و مردان ما نیز غالبا انتظار این تکلیف را از زنان خود ندارند، اما یک نکته مهم وجود دارد که افراطیون به آن نمی‌پردازند. علاقه‌مندی یا تمایل زنان به فعالیت اقتصادی، امری علی حده است که با مذاکره در خانواده پیش می‌آید. بیشتر بانوان ایرانی نیز مشارکت اقتصادی - اجتماعی خوبی دارند و الگوی بسیاری از آن‌ها حضرت خدیجه (س) است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: یک خانم به صورت داوطلبانه، به یک شغل دانشگاهی یا هر شغل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیگری که به آن تمایل دارد، مشغول می‌شود و درآمد آن را نیز به منزل می‌برد و با مشارکت همسرش، خانواده را اداره می‌کند. با این وجود، بحثی را که همسر رئیس‌جمهور مطرح کرد، این بود که کار اقتصادی یا اجتماعی، اساسا تکلیف زن نیست.

وی با اشاره به استقبال مجامع بین‌المللی از مباحث مطرح در دین اسلام گفت: زمانی که در مجامع بین‌المللی فرضا موضوعاتی نظیر نفقه را مطرح می‌کنیم، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. در دنیای مادی امروز که زن و مرد باید خرج خود را به صورت جداگانه بدهند، مباحث این چنینی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

آلیا تصریح کرد: بعضی از دشمنان ما، نادان و احمق هستند و اگر می‌خواستند به رئیس جمهور یا همسر وی حمله کنند، می‌توانستند به جای یک بحث قرآنی که توضیح‌دهنده حقوق زن و مرد است، بهانه‌های دیگری پیدا کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است برخی اگر عقده‌ای از انتخابات گذشته دارند و می‌خواهند به رئیس‌جمهور یا همسر وی حمله کنند، اولا در کار خود تجدید نظر کنند و ثانیا دنبال بهانه‌های دیگر باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار