کد خبر: 1188041
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه تلفنی درباره اوضاع قره‌باغ و ترسیم مرز‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه تلفنی با «جیحون بایراموف» همتای جمهوری آذربایجانی خود درباره اوضاع در قره باغ و امنیت ساکنان ارمنی این منطقه گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، اوضاع در قره‌باغ از جمله موضوعات بشردوستانه و تامین حقوق و امنیت ساکنان ارمنی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در این گفتگو، راه‌های اجرای مجموعه توافق‌های سه جانبه حاصل شده در بالاترین سطوح در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ مربوط به توسعه توافق صلح بین باکو و ایروان و ترسیم مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گشایش گذرگاه‌ها، مورد بحث قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه افزود که وزیران دو کشور درباره موضوعات دیگر که در برنامه‌های دوجانبه و منطقه‌ای قرار داشته صحبت کرده و درباره تماس‌های بیشتر در سطوح مختلف توافق کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته خبر داده بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تاکیداتی از «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دریافت کرده است که باکو قصدی برای انجام عملیات دیگری در قره باغ کوهستانی ندارد.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی اعلام کرد: «حوادث منطقه قره‌باغ نشان داد که نمی‌توان به شراکت روسیه در موضوعات امنیتی اعتماد کرد».

تنش‌های اخیر در روابط ایروان و مسکو در شرایطی شدت گرفته که چندی قبل، ارمنستان در یک اقدام خبرساز، میزبان یک رزمایش نظامی مشترک با نیرو‌های آمریکایی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار