کد خبر: 1188221
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان:
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان اینکه بیست سال اشغالگری مستمر و بدون دلیل امریکا و هم پیمانانش، آشکار ساخت جبهه بیگانگان با منافع ملی افغانستان سر سازگاری ندارد ابراز امیدواری کرد تا سیاست همسایگی بر بنیاد جلب منفعت و دفع مضرت به سرعت مدنظر واقع گردد.

به گزارش جوان آنلاین، دکتر حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان که به منظور شرکت در نشست " فرمت افغانستان" در کازان به سر می‌برد، طی سخنانی رویکرد جمهوری اسلامی ایران راجع به افغانستان و تحولات این کشور را تشریح کرد.

وی ضمن انتقاد از دخالت‌های بی جا وسیاست‌های نادرست آمریکا در امور افغانستان طی سالیان گذشته، ضرورت همکاری بیشتر کشور‌های همسایه برای کمک به حل مشکلات افغانستان، بدون اتکاء به عنصر بیگانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در برابر جبهه "همسایگان" افغانستان، "بیگانگانی" قرار دارند که اگر چه از منطقه دور هستند، اما منافع خویش، را برتری بخشیده و ارزش‌های رایج جوامع خود را برای دیگران ترویج و تبلیغ می‌کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: بیست سال اشغالگری مستمر و بدون دلیل امریکا و هم پیمانانش، آشکار ساخت جبهه بیگانگان با منافع ملی افغانستان سر سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: با در نظر داشت این مهم، اکنون امید بیشتری است تا سیاست همسایگی بر بنیاد جلب منفعت و دفع مضرت به سرعت مدنظر واقع گردد و برنامه اجرایی چنین سیاستی از سوی حکومت سرپرستی افغانستان توام با رایزنی با همسایگان دنبال شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار