کد خبر: 1188624
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید نمود
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه، ایجاد ۱۷ تا ۲۴ مسجد در اراک، نیاز است، تاکید کرد: برخی شهرک‌ها در استان مرکزی با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت، بدون مسجد هستند که باید از ظرفیت افراد خیر و نیکوکار برای ایجاد آنها استفاده کرد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی»در نشست راهبردی امور مساجد استان مرکزی در اراک، افزود: جاذبه حضور مردم در مساجد و سطح سواد امام جماعت برای افزایش مشارکت مردم و اقناع نمازگزاران در خانه خدا مهم و ضروری است.

امام جمعه اراک ادامه داد: شهرک شهدای صفری در اراک با ۸۰ هزار نفر جمعیت نیاز به مساجد متعدد دارد و ضرورت ساخت مسجد با اولویت‌بندی در استان در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: لازم است در شهرک شهید سلیمانی اراک به عنوان منطقه و قطب مسکونی، یک باب مسجد ساخته شود تا نیاز ساکنان این منطقه به فضای معنوی و الهی تامین شود.

وی بیان کرد: ساخت مسجد در کنار طرح اقدام ملی مسکن با هشت هزار واحد مسکونی در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه، مسجد اولین محور در شهرهای اسلامی است و شهرهای مسجد محور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حضرت رسول اکرم(ص) در ورود به مدینه در اولین اقدام، مسجد تاسیس کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: برای تامین زمین و ساخت مسجد در مناطق بدون مسجد، باید مصوبات قوی تصویب و چهارچوب مدون تدوین کرد تا از مشکلات جلوگیری شود.

وی، به کمبود امام جماعت در برخی محلات و مناطق استان مرکزی اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی مساجد با توجه به شمار نمازگزاران، انجام فعالیت فرهنگی و مذهبی در دستورکار قرار گیرد تا براساس این شاخص‌ها، جایگاه مساجد سنجش شود.

امام جمعه اراک در خصوص حضور خادم در مساجد هم توضیح داد: داشتن خادم در مساجد از همه نیازهای این مکان معنوی، ضروری‌تر است و باید برای تامین نیروی انسانی در مساجد اهتمام جدی صورت گیرد.

نقشه محله‌های بدون مسجد استان مرکزی تهیه شود

استاندار مرکزی نیز در این نشست به تهیه نقشه محله‌های بدون مسجد اراک و دیگر شهرستان‌ها و شهرهای جدید استان مرکزی تاکید کرد و گفت: هیچ محلی در استان مرکزی نباید بدون مسجد باشد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: در شهرک‌های استان، زمین برای مسجد وجود دارد اما متولی ساخت مسجد مشخص نیست.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق استان مرکزی، عملیات اجرای ساخت مساجد آغاز شده و برای تعیین تکلیف و اتمام این طرح‌ها باید اقدام لازم صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار