کد خبر: 1190016
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
نماینده جنبش حماس در تهران تأکید کرد که مولفه‌های داخلی و بین‌المللی نشان از نزدیک شدن به پیروزی نهایی دارد و تنها مقداری زمان همراه با تحمل سختی‌ها تا این پیروزی باقی مانده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل تسنیم، «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران در مقاله‌ای اختصاصی برای خبرگزاری تسنیم به بررسی شرایط و مولفه‌های نبرد طوفان الاقصی پرداخته و نوشت: ما در مرحله‌ای تاریخی و سرنوشت ساز در روند مبارزه با اشغالگران صهیونیستی قرار داریم. رژیم اسرائیل طی یک قرن گذشته جنایت‌های فجیعی ضد ملت مظلوم فلسطین مرتکب شد که متاسفانه با استقبال منافقانه جامعه جهانی مواجه شد و هیچ کس توجهی به عذاب‌ها و جراحت‌های ملت فلسطین نکرد.

وی افزود: ما خودمان در مسیر دفاع مستمر از خود و بازپس‌گیری حقوق مشروعمان که جامعه جهانی در برگرداندن آن به ما شکست خورد، وارد عمل شده‌ایم و به همین علت امروز با شعار مسجد الاقصی وارد این مبارزه شده‌ایم تا به تمام دنیا اعلام کنیم که این ما هستیم که روند مبارزه با اشغالگران را ترسیم کرده و قوانین تعامل با جنایت‌های رژیم صهیونیستی که در تمامی فلسطین مرتکب شده است را تدوین می‌کنیم و عدالت آرمان فلسطین را به تمام دنیا نشان می‌دهیم. این در حالی است که برخی تلاش دارند آرمان عادلانه فلسطین را دور بزنند و آن را از بین ببرند و برخی از دولت‌ها بعد از فروپاشی معامله قرن و توافق آبراهام به دنبال پاداش دادن به اشغالگری‌های صهیونیست‌ها به جای مجازات و محاکمه آن‌ها هستند و در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم قدم برمی‌دارند و تصور می‌کنند که این عادی‌سازی می‌تواند حمایت از آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم حق فلسطینی‌ها را ضایع کرده و آن را به بازی بگیرد، به همین علت مبارزان مقاومت عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرده و معادلات جدیدی در روند درگیری‌ها ایجاد کرده و واقعیت‌های میدانی را رقم زدند که ارتش‌های متعدد قادر به تحقق آن نبودند. به این ترتیب معادلات وحشت و جنگ چریکی ادامه پیدا کرد و بعد از اینکه دشمن صهیونیستی با هزینه‌های هنگفت اقتصادی و نظامی برای اشغالگری خود مواجه شد تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۰۵ از نوار غزه خارج شد، امروز مقاومت فلسطین معادلات قهرمانانه خود را به معادلات رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

القدومی می‌افزاید: مبارزان گردان‌های القسام همچنان تا زمان نگارش این مقاله در اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین در مناطق مرزی غزه حضور دارند و ده‌ها نظامی صهیونیستی را به اسارت گرفته و خودرو‌های جنگی و تانک‌های آن‌ها را به غنیمت گرفته‌اند. مقاومت با موشک‌های خود موفق شد تخریب‌های جدی در زیرساخت‌های جامعه صهیونیستی و سامانه‌های نظامی این رژیم ایجاد کند و برخی از جنایتکاران صهیونیستی از جمله رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین را به هلاکت برساند و بخشی از اراضی فلسطین را آزاد کرده و پرچم عزت و آزادی را در آن به اهتزاز در بیاورد.

وی در این مقاله ادامه داد که نیرو‌های مقاومت مفهوم غافلگیری و وارد کردن شوک به دشمن را نشان داده و شکاف‌های امنیتی گسترده در ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را علنی کرد و موفق شد تمامی تجهیزات امنیتی و نظامی که اسرائیلی‌ها تا به حال به آن افتخار می‌کرد را از کار بیندازد. این پیشرفت در معادله درگیری با دشمن صهیونیستی تاکید دارد که نظریه قرآنی «ادخلوا علیهم الباب» که مبتنی بر حمله به دشمنان است، معادله‌ای قابل تحقق بوده و آزادسازی فلسطین یک رویا نیست بلکه حقیقتی امکان‌پذیر است. ما باید مقاومت را به نمادی تاثیرگزار برای جوانان فلسطینی و جوانان امت اسلام تبدیل کنیم تا آن‌ها نیز در جنگ آزادی بخش آینده در کنار مقاومت قرار بگیرند.

این مقاله تاکید می‌کند که تحولات این درگیری باعث افزایش روحیه جوانان قهرمان ما در فلسطین اشغالی می‌شود که روند مبارزه در کرانه باختری را ادامه می‌دهند و معادلات امنیتی مبنی بر عدم در اختیار داشتن سلاح را در هم شکسته‌اند، تا سلاح از طریق تمامی منابع داخلی و خارجی در اختیار جوانان فلسطینی کرانه باختری از تمامی گروه‌ها قرار بگیرد و سست بودن متجاوزان ظالمی نظیر بن گویر و اسمورتیچ و نتانیاهو مشخص شود.

القدومی در ادامه این مقاله به مواضع شرافتمندانه رسمی یا مردمی امت اسلامی نیز اشاره و تاکید کرد که این مواضع پرچم جدیدی برای موضع فلسطینی‌ها در روند درگیری آزادی بخش خواهد بود و تنها یک دوره زمانی باقی مانده که ممکن است با سختی‌ها و دشواری‌هایی همراه باشد. ما در مقاومت بهای کامل ورود در چنین درگیری‌هایی را می‌دانیم، اما کسانی که به دنبال پیروزی هستند باید عوامل آن را محقق کنند و تمامی عوامل دارای سختی هستند. تجربه‌های انسانی نه تنها در سطح مسلمانان بلکه در تمام جهان نشان داده است که فقط با جانفشانی است که می‌توان پیروزی به دست آورد. ما باید با صبر و شجاعت رفتار کنیم و تصاویر قهرمانی‌ها و شجاعتی که مقاومت فلسطین امروز در تمامی امت نشان داده را منتشر کنیم. ما باید اشغالگران صهیونیستی را محاصره و مجازات کنیم؛ نه اینکه به آن‌ها پاداش بدهیم و به دنبال روند عادی‌سازی با آن‌ها باشیم.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: حمایت‌های مردمی از سریلانکا گرفته تا اندونزی و پاکستان و الجزایر و ایران و عراق و سوریه و تمامی کشور‌های عربی و اسلامی و آزادمردان در قاره‌های پنجگانه و تغییر بسیاری از مواضع رسمی در حمایت از حق فلسطین و مقاومت و محکوم کردن اشغالگران صهیونیستی نشانه آشکار از پیروزی دیپلماسی مقاومت فلسطین در کنار فعالیت‌های میدانی و پیروزی‌های نظامی است که تمامی این فعالیت‌ها باعث نزدیک شدن جنگ پیروزی بخش می‌شود. ما باید با تمامی امکاناتی که در اختیار داریم خودمان را برای این جنگ پیروزی بخش آماده کنیم و به دنبال تقویت روایت حق و عدالت ملت فلسطین و ارائه کمک‌های همه جانبه در تمامی ابعاد برای جنگ آزادی بخش باشیم تا وعده الهی محقق شود. (فإذا جاء وعد أولاهما بعثنا علیکم عبادا لنا أولی باس شدید فجاسوا خلال الدیار وکان وعدا مفعولا..)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار