کد خبر: 1193338
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
یکی از مقامات منصوب روسیه در منطقه دونتسک می‌گوید که براساس تحقیقاتی مستقل، کی‌یف تسلیحات اهدایی غرب را به خریدارانی از خاورمیانه می‌فروشد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، یان گاگین، مشاور رییس منطقه دونتسک گفته که براساس تحقیقات مستقلی که انجام شده است، اوکراین تسلیحاتی که غرب به سمت این کشور سرازیر کرده را به خریداران خاورمیانه‌ای می‌فروشد.

گاگین گفت: ما اولین بار یک سال پیش این تحقیقات را انجام دهیم. در «دارک‌نت» پیشنهادهای زیادی پیدا کردیم؛ پیشنهادهایی برای فروش تسلیحاتی که ناتو به اوکراین تحویل داده است. (دارک نت یک شبکه ایزوله یا به اصطلاح بخشی پنهان از اینترنت است که با استفاده از یک مرورگر معمولی نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.)

مقام منطقه دونتسک تاکید کرد: کمی جلوتر رفتیم و تحقیقات دیگری انجام دادیم و افرادی را خاورمیانه پیدا کردیم که این تسلیحات را خریداری می‌کردند. مصاحبه‌هایی با نمایندگان سازمان‌های مختلف در خاورمیانه انجام دادیم. آن ها می‌گفتند چگونه، از چه کسی و چه زمانی این تسلیحات را خریده‌اند! آنها صرفاً قصد خرید نداشتند؛ خریداری کرده و قرارداد بسته بودند!

به گفته وی، این تحقیقات توسط اعضای گروه «واکنش عملیات ویژه» که توسط رئیس دولت منطقه دونتسک تشکیل شده، صورت گرفته است.

آمریکا و متحدان غربی این کشور بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شروع به ارسال تسلیحات و مهمات سبک و سنگین به کی‌یف کردند. کرملین به دفعات درباره تامین تسلیحاتی اوکراین هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام می‌تواند به مواجهه مستقیم مسکو با ناتو منجر شود.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون پس از برگزاری همه‌پرسی و موافقت اکثریت ساکنان این مناطق، به طور رسمی به روسیه الحاق شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار