کد خبر: 1193863
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مشاور وزیر در امور فناوری:
همدان - ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: جذب هزار نخبه در راستای حمایت از نخبگان و فعالان عرصه دانش بنیان ها و استفاده از ظرفیت آنان برای حل مسائل ملی و محلی جذب در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

جوان آنلاین:  حمیدرضا طهوری روز سه شنبه در نشست ستاد دانش‌ بنیان همدان افزود: پنج هزار نخبه قرار است جذب دستگاه های دولتی شوند که سهم وزارت کشور از این تعداد یک هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه نخبگان و فعالان حوزه دانش بنیان ها باید مساله محور باشند و مشکلات جامعه را رصد و برای آن راهکار بیابند،افزود: به طور نمونه طی سال های اخیر کشور دچار تغییر اقلیم شده است که این مساله بر روی جنگل، مراتع و بیابان اثر منفی گذاشته است بنابراین شرکت های فناور باید بتوانند شیوه های مقابله با این پدیده بیابند.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: بارندگی نیز در کشور کم شده است و باید راههایی برای مهار آب های محدود و موجود کشور بیابیم و در کنار این موضوع، ارتقای بهره وری در کشاورزی و توسعه جنگل کاری با هدف پیشگیری از فرسایش خاک و وقوع سیل ضروری است.

وی یادآور شد: اگر نتوانیم مساله کمبود آب را حل کنیم قطعا مشکل بیشتری در کشور بر اثر خشکسالی بوجود خواهد آمد.

طهوری بر استفاده بهره ورانه از زمین های کشاورزی و با حداقل آب تاکید و خاطرنشان کرد: باید از کشاورزانی که موفق بوده اند و توانسته اند محصولات بیشتری برداشت کنند، الگوگیری کرد.

وی، بازارسازی و بازاریابی برای شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و ادامه داد: بازار سازی برای جهش تولید ضروری است و دانش بنیان ها باید به شرکت‌های بزرگ و صنایع بزرگ مرتبط شوند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند.

مشاور وزیر کشور همچنین گفت: باید شاخص های اندازه گیری را دقیق کنیم و خروجی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان رصد شود تا با ارزیابی آنها نقاط ضعف و قوت شان شناخته شود.

در این نشست معاون هماهنگی اقتصادی استاندار همدان نیز در سخنانی گفت: برای پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان در همدان ۱۰ مساله تدوین و تعریف شده است.

مجتبی حسینی افزود: به دانشگاه‌های همدان نیز ۵۴ طرح دانش بنیان عرضه شده تا روی آنها کار و پژوهش کنند.

وی یادآور شد: سه خانه خلاق به منظور کمک به توسعه دانش بنیان ها در همدان راه اندازی شده و همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد کارخانه نو آوری مصوب شده است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: طرح هایی در باره اقتصاد دیجیتال تعریف شده و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان نیز برای پیشبرد طرح های دانش بنیان درنظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار