کد خبر: 1195452
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
هیئت بین‌المللی فوتبال (ایفاب/IFAB) اعلام کرد که امکان پخش زنده «مکالمات بین داور بازی و اتاق کمک‌داور ویدئویی» در جریان بازی‌ها وجود ندارد.

جوان آنلاین: براساس اعلام هیئت بین‌المللی فوتبال (ایفاب) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال، پخش زنده مکالمات بین داور وسط و اتاق کمک داور ویدئویی در حین برگزاری بازی‌ها، «تجربه‌ای همراه با هرج و مرج» به همراه خواهد داشت و در نتیجه صرفا تصمیم نهایی را داور اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این درخواست‌های زیادی برای پخش مکالمات داوران در زمان ارجاع صحنه‌های مشکوک به کمک داور ویدئویی مطرح شده بود، اما ایفاب بر این باور است که پخش زنده مکالمات در جریان بازی‌ها «محیطی ناامن برای داوران ایجاد خواهد کرد.»

لوکاس برود، مدیر اجرایی و دبیر ایفاب درباره پخش زنده مکالمات گفت: قویا با این کار مخالفم و این مکالمات نباید به طور زنده پخش شود. من به شخصه اجازه نظارت و شنیدن مکالمات را در جریان بازی‌ها دارم و به شما می‌گویم که شرایط رد آن لحظه کاملا آشفته و پرهرج‌ومرج است البته نه به معنای منفی، اما افراد زیادی همزمان حرف می‌زنند و فکر می‌کنم شنیدن این مکالمات، مخرب باشد.

وی افزود: ما برای شفافیت بیشتر فرآیند تصمیم‌گیری، با اعلام تصمیمات از سوی داور را به طور آزمایشی موافقت کردیم، اما در این مقطه برای پخش زنده مکالمات آمادگی نداریم.

برود اضافه کرد: فوتبال با ورزش‌های دیگر تفاوت دارد، چون همه با یک ذره‌بین روی تک‌تک تصمیمات داوری زوم می‌کنند و در صورت پخش زنده مکالمات، هر کس با نگاه و نظر خودش مکالمات را تحلیل می‌کند و در نتیجه فضای بسیار ناامن برای داوران ایجاد خواهد شد.

برود همچنین تغییر تصمیم داور پس از مشورت با کمک‌داور ویدئویی صرفا به‌دلیل وقوع یک اشتباه سهوی و نادر در اتاق کنترل را رد کرد و گفت: نباید به این دلیل که از هر هزاز بازی، در یک دیدار اتفاق و اشتباه نادری رخ می‌دهد، کل ساختار را زیر سوال ببریم. در صورت نیاز قطعا برخی از بخش‌های خاص VAR را بهبود خواهیم بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار