کد خبر: 1197673
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و نیز ۳۸ پهپاد اوکراینی امروز توسط نیرو‌های روسیه سرنگون شدند.

جوان آنلاین: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های پدافند هوایی این کشور امروز شنبه جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را سقاط کرده است.

به گزارش مهر، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه شده است: علاوه بر ساقط کردن جنگنده میگ- ۲۹ اوکراین، مسکو امروز ۳۸ پهپاد اوکراینی را بر فراز زاپروژیا سرنگون کرده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های نظامی روسیه همچنین ۵ موشک هیمارس را نیز رهگیری کردند.

این در حالیست که «وادیم آستافیف»، سخنگوی نیرو‌های «گروه جنوب» ارتش روسیه پیشتر اعلام کرد که نیرو‌های این گروه در محور دونتسک ۶ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۸۵ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: در محور دونتسک، یگان‌های گروه جنوبی، با پشتیبانی آتش جنگنده و توپ، ۶ حمله گروه‌های تهاجمی نیرو‌های مسلح اوکراین را دفع کردند. دشمن در مناطق شهرک‌های رازدولوفکا، نیکولایفکا و کلشچایفکا متحمل خسارات زیادی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات شد. در مجموع تا ۱۸۵ سرباز در این مسیر کشته و زخمی شدند. پنج دستگاه وانت و یک دستگاه کامیون کاماز دشمن منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محور‌های مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیرو‌های اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار