کد خبر: 1201274
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد؛
نادر پورارشد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و جامعه و کشور ما مرهون رشادت‌های بسیجیان است.
رحیمی

به گزارش جوان از شهرکرد همزمان با سالروز بسیج مستضعفان به فرمان امام‌ خمینی (ره)، مراسمی با حضور جمعی از استادان، کارمندان و دانشجویان در مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

نادر پور ارشد عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در جمع دانشگاهیان گفت: بسیج یک مجاهده فکری و بصیرتی است چون الگوگیری از عاشوراست و ادامه حرکت عاشورای حسینی است.

پورارشد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و جامعه و کشور ما مرهون رشادت‌های بسیجیان است.

وی بیان کرد: تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل یک ابداع بزرگ بود و اگر در ادبیات علوم سیاسی، افکار سیاست مدارها به دقت بررسی شود متوجه خواهیم شد که هیچ کدام از آن‌ها ابداعی مانند ابداع حضرت امام خمینی (ره) نداشتند.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: در کلام رهبر انقلاب هم، بسیج کارهایی نزدیک به معجزه انجام داده است. در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش بسیج و تأثیر آن بر جنگ کاملا مشخص است.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: یک زمانی تمدن نوین اسلامی در عرصه هستی حرف نخست را می زد اما غفلت هایی شد و دسیسه هایی پیدا شد و تمدن هایی عمدتا از غرب سر برآوردند که به گفته خود تئورسین های غربی، به دلیل عدم توجه آن‌ها به فطرت والای انسانی، این تمدن‌ها رو به افول هستند.

نادر پورارشد با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای یک فقیه، یک ادیب، یک حکیم، یک تئوریسین و یک فیلسوف است که خداوند متعال نعماتی را در وجود ایشان گذاشته است و بعد این نعمت بزرگ را به جامعه ما ارزانی داشته است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مبدع تئوری تمدن نوین اسلامی است و این مهم هیچ منافاتی با پیش بینی های خود فیلسوفان تاریخ غربی ندارد.

وی افزود: در تئوری تمدن نوین اسلامی که با انقلاب اسلامی شروع می شود و بعد با شکل گیری جمهوری اسلامی منجر به تشکیل دولت اسلامی می شود، بسیج نقش ظریف و جایگاه با اهمیتی دارد.

پورارشد گفت: به فرموده رهبر انقلاب، آنچه ما از واقعه عاشورا می بینیم بخشی از کار است و بخش های معرفتی و بصیرتی عاشورا هم قابل تفکر است و بسیج نشأت گرفته از همین عاشورا است و بسیجی به آبادانی دنیا می پردازد ولی اهل دنیا نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر