کد خبر: 1201872
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
وزارت دفاع نیجریه از کشته شدن ۵۲ تروریست طی هفته گذشته در عملیات‌های ارتش در ایالت‌های شمال شرق این کشور خبرداد.

جوان آنلاین: «ادوارد بوبا» مدیر بخش رسانه‌ای وزارت دفاع نیجریه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هفته گذشته ۵۲ تروریست کشته شده اند.

به گزارش مهر، در بیانیه صادره از سوی بخش رسانه‌ای وزارت دفاع نیجریه اضافه شده است که این رخ‌داد در نتیجه عملیات‌های مختلف توسط ارتش نیجریه به وقوع پیوسته است.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: عملیات‌های ارتش نیجریه بیشتر در ایالت‌های شمال شرق این کشور و علیه گروهک تروریستی بوکوحرام صورت گرفته اند.

این بیانیه اضافه کرد که همچنین ده‌ها تروریست بوکوحرام در جریان این درگیری‌ها زخمی و ۲۰۴ نفر نیز بازداشت شده اند.

این در حالیست که هفته پیش منابع محلی گزارش داده بودند که ۲ کامیون مملو از شبه نظامیان گروهک تروریستی «داعش در غرب آفریقا» نزدیک روستای «آرنا ماسالاچی» در ایالت «بورنو» هدف انفجار مین قرار گرفتند و بیشتر سرنشینان این دو کامیون کشته شدند.

«باباکورا کولو» یکی از فرماندهان یک گروه شبه نظامی محلی که از ارتش نیجریه در نبرد علیه گروه‌های جهادی حمایت می‌کند، گفت: دو کامیون مملو از جنگنده داعش بودند که کامیون جلویی با مین برخورد کرد و همراه با کامیون دوم که به فاصله بسیار نزدیک در حال حرکت به دنبال آن بود، منفجر شدند. این انفجار منجر به کشته شدن حدود ۵۰ تروریست داعشی سوار بر دو کامیون و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

«ابراهیم لیمان» یکی دیگر از فرماندهان این گروه شبه نظامی حامی ارتش نیجریه این انفجار و تلفات در میان داعشی‌ها را تأیید کرد و گفت که تروریست‌ها قصد داشتند تا حمله‌ای را انجام دهند که انفجار در مسیر کامیون‌های آن‌ها اتفاق افتاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار