کد خبر: 1202428
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در دیدار با سفیر آنکارا در بغداد، تأکید کرد که حضور نظامی ترکیه، نقض فاحش حاکمیت عراق است.

جوان آنلاین: قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق که میزبان علیرضا گونای سفیر ترکیه در عراق بود، تأکید کرد که بغداد به شدت مخالف حضور نظامی آنکارا در خاک خود است.

به گزارش فارس، الخزعلی با بیان اینکه حضور نظامی ترکیه، نقض فاحش حاکمیت عراق است، گفت: دولت عراق مسئول آن است که از خاکش، تهدیدی متوجه کشور‌های همسایه نشود یا حمله‌ای به آن صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری «المسله»، دبیر کل عصائب با اشاره به اینکه عراق در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی، سیاست توازن را در پیش گرفته است، تأکید کرد: ترکیه باید در خصوص حق‌آبه عراق، بازبینی کند و به توافقات بین‌المللی پایبند باشد.

سفیر ترکیه هم ضمن قدردانی از اهتمام الخزعلی به تحکیم روابط ترکیه و عراق، گفت که وی نقش مهمی در حکومت عراق دارد.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ. ک. ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ. ک. ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صد‌ها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

عبدالامیر رشید یارلله رئیس ستاد مشترک ارتش عراق هم چندی پیش گفت که نفوذ نظامیان ترکیه در مناطق شمالی عراق افزایش یافته است.

یارالله در این زمینه تأکید کرد: نظامیان ترکیه «مناطق زیادی را اشغال کرده‌اند و تعداد مقر‌های آنان افزایش یافته و به صد مقر در داخل اراضی اراضی رسیده است».

وی با بیان اینکه ترکیه در شمال عراق، پنج پایگاه اصلی دارد، تأکید کرد که در این پایگاهها، بیش از چهار هزار نیروی ترکیه‌ای حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار