کد خبر: 1202781
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
معاون قضایی قوه قضاییه بر آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک ستاد‌های فعال در قوه قضاییه تاکید کرد.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام‌و المسلمین صادق رحیمی در اولین گردهمایی مدیران و کارشناسان عفو سازمان قضائی نیرو‌های مسلح با اشاره عفو و تخفیف مجازات تعداد کثیری از متهمان و محکومان در پی عفو اخیر مقام معظم رهبری گفت: در دیدار رئیس سازمان ملل با وزیر امورخارجه کشورمان، وی از عفو گسترده تعداد زیادی از افراد در حوادث اخیر از سوی مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه نگاه اسلام و علمای حقوق جزای اسلامی به مجازات یک نگاه حذفی نیست، گفت: امنیت شهروندان و جامعه مساله بسیار مهمی است و قوه قضائیه برای اینکه بتواند امنیت جامعه را حفظ و عدالت را اجرا کند با مجرمین برخورد می‌کند، اما حقوق انسانی، اخلاقی و عاطفی می‌گوید به کسی که در زندان افتاده، مجازات و اکنون متنبه شده، باید کمک کرد.

معاون قضائی قوه قضائیه یکی از مساعدت‌های قضات و مسئولان به مددجویان نادم را بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با مددجویان و همچنین خانواده‌های آنان دانست و گفت: یکی از اقدامات کمیسیون عفو مرکزی در قوه قضائیه سفر‌های استانی و بازدید از زندان‌ها است که باعث شده تعداد افرادی که مورد عفو قرار گرفته‌اند چند برابر شود.

وی با بیان اینکه برخی به برخی افراد می‌توان با استفاده از ابزار‌های قانونی که وجود دارد کمک کرد گفت: می‌توانیم برخی از زندانیان که جزای نقدی کمی دارند را با کمک برخی ستاد‌هایی که در قوه قضائیه فعال شده‌اند از زندان آزاد کنیم.

برخورد با سوء‌استفاده کنندگان از موقعیت‌های شغلی

همچنین در این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کشور با محکوم کردن اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در به شهادت رساندن جمع کثیری از زنان و کودکان غزه، گفت: تا به امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها جز کشتن زنان و کودکان در غزه هیچ دستاوردی در این ۲ ماه نداشته و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز از این جنایت‌ها در باریکه غزه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان قضائی نیرو‌های مسلح برای حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح با مرتکبین جرایم عمد و مهم قاطعانه و هدفمند برخورد می‌کند عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه و بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا و به منظور اینکه مجازات‌ها پیشگیرانه باشد، سازمان قضائی با مرتکبین جرایم سوء‌استفاده از موقعیت شغلی و جرایم مهم، محکم و جدی برخورد می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار