کد خبر: 1203076
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: درحالی که حملات انصارالله یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ شدت گرفته است، صهیونیست‌ها در مقابله با اقدامات صنعا عاجز مانده‌اند، امریکا جور متحد خود را کشیده و از تل‌آویو درخواست کرده که اجازه دهد واشینگتن تقابل با انصارالله را در این پهنه دریایی برعهده بگیرد.
به گزارش «جوان»، امریکا که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه با ارسال تسلیحات و وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت کنار اشغالگران ایستاده است، اکنون ضربه‌گیر اسرائیل در برابر گروه‌های مقاومت در منطقه شده است. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز پنج‌شنبه نوشت که امریکا به اسرائیل گفته که به حملات موشکی ارتش یمن پاسخ ندهد. طبق آنچه گزارش شده است، ایالات متحده به رژیم صهیونیستی گفته است که اجازه دهد ارتش امریکا به حملات نیرو‌های مسلح یمن علیه منافع این رژیم در دریای سرخ پاسخ دهد. این روزنامه نوشته که ایالات متحده ناو‌های جنگی در این منطقه دارد و چندین موشک شلیک شده به سوی رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده و خود این رژیم در عین حال موشک‌های دیگری را رهگیری کرده است. وال‌استریت‌ژورنال با استناد به آنچه مقامات امریکایی گفته‌اند، گزارش داده که امریکا نگران است که واکنش اسرائیل درگیری فعلی را در منطقه گسترش دهد. نشریه پالیتیکو به نقل از مسئولان امریکایی نوشت که پنتاگون در مورد گزینه‌های حمله به انصارالله به بایدن هیچ‌گونه توضیحی نداد و برای انجام آن توصیه نکرد. در گزارش نشریه امریکایی آمده است، این باور وجود دارد که انصارالله دارایی‌های اسرائیل را هدف قرار می‌دهد نه کشتی‌های امریکایی را.
تلاش امریکا برای دفع حملات انصارالله به کشتی‌های صهیونیستی درحالی است که در روز‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات کاخ سفید با کمک شرکای عرب خود در خلیج فارس سعی دارند کریدوری امن را برای عبور کشتی‌های اسرائیلی از این منطقه ایجاد کنند و اماراتی‌ها در این زمینه فعال‌تر شده‌اند. شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد: «براساس توافق بین امارات و اسرائیل، یک مسیر زمینی میان بندر دبی و بندر حیفا در فلسطین اشغالی برای دور زدن تهدید‌های ارتش یمن مبنی بر بستن دریای سرخ به روی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی، ایجاد می‌شود.» مقامات صنعا بار‌ها هشدار داده‌اند مادامی که جنگ در غزه ادامه دارد، آن‌ها نیز عملیات خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ادامه خواهند داد. عزم راسخ انصارالله برای مقابله با کشتی‌های اسرائیلی در تنگه باب‌المندب، تل‌آویو را به‌شدت نگران کرده است، زیرا نیمی از تجارت دریایی اسرائیل از دریای سرخ انجام می‌شود و در صورتی که این شاهرگ حیاتی قطع شود، ضربه سهمناکی به تجارت این رژیم وارد خواهد شد. به همین منظور امریکا و اعراب برای اینکه اسرائیل در نبرد با گروه‌های مقاومت متضرر نشود، سعی می‌کنند به این رژیم کمک کنند تا با خیال راحت جنایات در غزه را ادامه دهد. اما انصارالله از تهدیدات امریکا و اسرائیل واهمه‌ای ندارد و حتی برای حملات به ناو‌های امریکایی هم هشدار داده و گفته که واشینگتن تاوان سنگینی را در حمایت از جنایات تل‌آویو در غزه خواهد پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار