کد خبر: 1203507
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: درحالی که امریکا برای مقابله با حملات انصارالله یمن، با شرکای عربی خود در منطقه رایزنی می‌کند، دولت صنعا به دشمنان درباره هرگونه حماقت علیه این کشور هشدار داد که این اقدام عواقب سنگینی خواهد داشت.
جنبش انصارالله در همبستگی با ملت فلسطین، به حملات خود به مواضع اسرائیل و منافع متحدان غربی آن ادامه می‌دهد و برای هرگونه سناریویی از سوی دشمنان هم آمادگی دارد. وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در سخنانی به رژیم اسرائیل و امریکا درباره هرگونه حماقت و حمله به نیرو‌های مسلح یمن در دفاع از فلسطینیان نوار غزه هشدار داد. به گزارش شبکه المیادین، ضیف‌الله الشامی، شنبه‌شب در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل و امریکا بخواهند به نیرو‌های مسلح یمن که منافع آن‌ها را به علت ادامه کشتار در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، پاسخ دهند، مواضع حساس آن‌ها را هدف قرار خواهیم و دامنه جنگ گسترش خواهد یافت. بر پایه این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: هرگونه کشتی که عازم سرزمین‌های اشغالی شود، هدفی مشروع برای ما خواهد بود. الشامی در این باره اظهار داشت: «این بیانیه یک بیانیه تاریخی برای یمن است که در نتیجه تشدید عملیات نظامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و به منظور حمایت و پشتیبانی از برادران ما در فلسطین صادر شده است.» محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز بر تداوم عملیات نظامی علیه اهداف و کشتی‌های اسرائیلی تا زمان توقف تجاوزات این رژیم علیه نوار غزه تأکید کرد. وی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «ما زمانی تصمیم خود را برای ممانعت از عبور کشتی‌های همکار با اسرائیل متوقف می‌کنیم که غذا و دارو وارد غزه شود.»
در ادامه سلسله حملات انصارالله به کشتی‌های متجاوز در دریای سرخ، ارتش دیروز فرانسه مدعی شد دو پهپاد را که از سواحل یمن به سوی یک ناو این کشور در دریای سرخ به پرواز درآمده بودند، رهگیری و منهدم کرده است. علاوه بر جبهه یمن، حزب‌الله لبنان هم طی چندین عملیات شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش المیادین حزب‌الله روز شنبه و یک‌شنبه به عملیات خود در حمایت از مقاومت فلسطین ادامه داده و مجموعه‌ای از اهداف و تجمع‌های نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان را هدف موشک‌باران خود قرار داده است. حزب‌الله دیروز ۱۱بیانیه نظامی منتشر کرد و مسئولیت خود را در حمله به پایگاه‌ها و مواضع نظامی در دو بخش شرقی و غربی مرز‌های لبنان برعهده گرفت. در مرز‌های شرقی لبنان و سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه المطله را با دقت بالا مورد اصابت قرار داد. همچنین پایگاه السماقه در مزارع اشغالی شبعا از دیگر مناطق صهیونیستی بود که با تسلیحات مناسب حزب‌الله مورد اصابت دقیق قرار گرفت. نیرو‌های لبنانی همچنین تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف این پایگاه را نیز مورد حمله قرار دادند. موقعیت البغدادی از دیگر مناطقی بود که توسط حزب‌الله لبنان مورد حمله مستقیم موشکی قرار گرفت. حزب‌الله دیروز هم با موشک نیم‌تنی برکان پایگاه برکه‌ریشا را به دقت هدف قرار داد. حملات مکرر حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌نشینان را نگران کرده است و به گفته مقامات تل‌آویو، ده‌ها هزار نفر که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند حاضر نیستند دوباره به این منطقه بازگردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار