کد خبر: 1204581
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد
حضور این ناو تنها جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ خاصیت عملیاتی برای آن‌ها ندارد چراکه رزمندگان نیروی دریایی سپاه هوشمندانه، روزانه و لحظه‌ای تحرکات این ناوگروه را در سطح، بالای سطح و زیر سطح تحت نظر داشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اشراف و پایش مستمر نیروی دریایی سپاه بر ناو هواپیمابر آیزنهاور در منطقه، از خروج این ناو از منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز خبر داد.
به گزارش ایرنا، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، روز جمعه با اشاره به ورود و خروج اخیر ناو هواپیمابر امریکایی آیزنهاور از خلیج‌فارس و تنگه هرمز گفت: این ناوگروه کمتر از ۲۰روز در خلیج‌فارس حضور داشت که طی این مدت نیز تحت اشراف اطلاعاتی رزمندگان نیروی دریایی سپاه قرار گرفته بود.
دریادار تنگسیری افزود: حضور این ناو تنها جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ خاصیت عملیاتی برای آن‌ها ندارد چراکه رزمندگان نیروی دریایی سپاه هوشمندانه، روزانه و لحظه‌ای تحرکات این ناوگروه را در سطح، بالای سطح و زیر سطح تحت نظر داشته‌اند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این ناوگروه هم در زمان ورود و هم در زمان خارج شدن از تنگه هرمز به تمامی سؤالات و اطلاعاتی که مرکز کنترل باند تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه لازم داشت پاسخ داد و نسبت به اقدامات کنترلی رزمندگان ما تمکین کامل کرد. دریادار تنگسیری اظهار داشت: حضور ناو امریکایی‌ها در شرایط و وضعیت امروز منطقه تنها جنبه تبلیغاتی و فقط نقش تنفس مصنوعی برای حضور ظالمانه آن‌ها در این منطقه را دارد. بر اساس این مطلب، ناو هواپیمابر امریکایی CVN۶۹ به همراه رزم‌ناو CG۵۸ و ناو پشتیبانی TA۰۰۶ پنجم آذر ماه وارد خلیج‌فارس و ۲۳ آذر ماه با کنترل کامل نیروی دریایی سپاه از خلیج‌فارس و تنگه هرمز خارج شدند.
پیش‌تر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی توسعه سواحل مکران، در واکنش به حضور ناو امریکایی در خلیج‌فارس با بیان اینکه بسیاری گفتند که ناو هواپیمابر برای تغییر معادله به منطقه آمده است، گفته بود: باید گفت آن‌ها برای فتنه‌انگیزی و تأمین نیازمندی‌های‌شان آمده‌اند و ما آن‌ها را به‌زودی از منطقه بیرون خواهیم کرد. ما دیگر تحت فشار قرار نمی‌گیریم و می‌توانیم اعمال نفوذ کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار