کد خبر: 1204613
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
همزمان با جنگ غزه، بزرگ‌ترین چالشی که این روز‌ها رژیم‌صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی آن را نگران کرده، تهدیدات از جبهه یمن است.

جوان آنلاین: حملات پی‌در‌پی انصارالله یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ، مقامات امریکایی و اسرائیلی را به شدت نگران کرده است تا جایی که برای رهایی از این وضعیت دنبال استفاده از گزینه‌های نظامی علیه صنعا هستند؛ اقدامی که نه تنها کمکی به حل بحران نمی‌کند بلکه با عزم راسخ یمنی‌ها در دفاع از مردم فلسطین، آتش درگیری‌ها در منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.
همزمان با جنگ غزه، بزرگ‌ترین چالشی که این روز‌ها رژیم‌صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی آن را نگران کرده، تهدیدات از جبهه یمن است. افزایش حملات انصارالله به کشتی‌های صهیونیستی و شلیک‌های هشدار به ناو‌های امریکایی در دریای سرخ، مقامات تل‌آویو و واشینگتن را به تکاپو واداشته است فکری به حال این بحران خودساخته کنند. در این راستا، پایگاه خبری «سمافور» روز شنبه به نقل از مقامات امریکا گزارش داد: «در پی افزایش حملات انصارالله به کشتی‌ها در دریای سرخ، پنتاگون در حال بررسی این گزینه است که به مواضع انصارالله حمله کند»، این در حالی است که مقامات امریکایی به شکلی فزاینده از حملات انصارالله نگران شده‌اند؛ حملاتی که به باور پنتاگون با حمایت ایران صورت می‌گیرد. با وجود این، در این گزارش آمده است که پنتاگون می‌داند انجام چنین عملیاتی می‌تواند به یک جنگ بزرگ‌تر با ایران و گروه‌های مقاومت منطقه منجر شود. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا روز جمعه گفت که ایران باید برای پایان‌دادن به تهدیدی که انصارالله بر کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد کرده است، تلاش کند. انصارالله پیش‌تر هشدار داد تا پایان جنایات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که قصد عزیمت به اراضی اشغالی را دارند، اجازه عبور از دریای سرخ و دریای عربی را نخواهد داد. علاوه بر دولت امریکا، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل هم دیروز مدعی شد: «آماده عملیات برای توقف تهدیدات حوثی‌ها هستیم، اما به کشور‌های بین‌المللی فرصت می‌دهیم به صورت مسالمت‌آمیز این مسئله را حل کنند.» از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله از مذاکرات با طرف‌های بین‌المللی خبر داد که قصد دارند عملیات‌های این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را متوقف کنند.
امریکا در هفته‌های اخیر هم با کمک شرکای عربی خود در خلیج‌فارس، در پی احداث کریدور امن برای تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ برآمده بود، اما اینگونه اقدامات هم کمکی به صهیونیست‌ها نکرده است. تحرکات امریکا و اسرائیل برای حمله احتمالی به یمن در شرایطی است که در روز‌های اخیر انصارالله چندین حمله را به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده است. فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: ناوشکن مجهز به موشک هدایت‌شونده کلاس آرلی برک یواس‌اس کارنی (دی‌دی‌جی- ۶۴) که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، با موفقیت ۱۴ پهپاد را که به عنوان موج پهپادی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بودند، ساقط کرد. این پهپاد‌های تهاجمی انتحاری ارزیابی و بدون زدن هیچ آسیبی به کشتی‌ها در منطقه یا گزارشی از خسارتی سرنگون شدند.»
اقدام نظامی امریکا علیه مواضع انصارالله نه تنها این جنبش را از حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ بازنمی‌دارد بلکه دولت صنعا این توان را دارد که در واکنش به ماجراجویی‌های امریکا، تنگه استراتژیک باب‌المندب را مسدود و روند تجارت دریایی را مختل کند. تاکنون انصارالله فقط به کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی مجوز عبور و مرور نمی‌داد، اما در صورت تشدید بحران در دریای سرخ، از عبور همه کشتی‌ها جلوگیری خواهد کرد تا صهیونیست‌ها و غربی‌ها را تحت فشار قرار دهد تا جنایات در غزه را متوقف کنند. انصارالله اکنون به موشک‌های دوربردی دست یافته است که حتی می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند و تلاش برای نابودی این جنبش کاری از پیش نخواهد برد چراکه نیرو‌های یمنی بار‌ها گفته‌اند مادامی که جنگ در غزه ادامه داشته باشد، همه منافع امریکا و اسرائیل در دریای سرخ جزو اهداف مشروع آن‌ها خواهند بود و حمله به ناو‌های امریکا هم نشان داد یمنی‌ها از هیچ چیزی نمی‌ترسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار