کد خبر: 1205539
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
جعل سند، پشت جعل سند
این روز‌ها باید پرسید که در استقلال چه خبر است؟! این حجم تخلف و دور زدن قانون در سکوت شائبه‌برانگیز فدراسیون فوتبال و کمیته‌های انضباطی و اخلاقی‌اش چه توجیهی می‌تواند داشته باشد، سکوتی که باعث شده مسئولان باشگاه استقلال خیلی راحت به تمام تیم‌های لیگ برتری بتازند و برای خودشان دشمن فرضی بتراشند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: وقتی مماشات با یک تیم یا یک باشگاه به حد غیرقابل تصور و خلاف‌قوانین بالا می‌گیرد دیگر نمی‌توان به انتقاد‌هایی که از این مماشات صورت می‌گیرد، جنبه رنگی داد و یک طرف را مقصر دانست.

این روز‌ها باید پرسید که در استقلال چه خبر است؟! این حجم تخلف و دور زدن قانون در سکوت شائبه‌برانگیز فدراسیون فوتبال و کمیته‌های انضباطی و اخلاقی‌اش چه توجیهی می‌تواند داشته باشد، سکوتی که باعث شده مسئولان باشگاه استقلال خیلی راحت به تمام تیم‌های لیگ برتری بتازند و برای خودشان دشمن فرضی بتراشند.

در جریان ارسال نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی باشگاه استقلال، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با یک برخورد کاملاً مسالمت‌آمیز تعجب تمام اهالی فوتبال را برانگیخت. بدون تردید نوع برخورد کمیته اخلاق با موضوع جعل نامه رسمی و امضای فدراسیون فوتبال، به‌گونه‌ای بود که حتی خود استقلالی‌ها هم باور نداشتند اینگونه از این مهلکه خودساخته جان سالم به در ببرند.

باشگاه استقلال که تاکنون بنا به دلیل کاملاً نامعلومی حتی از پاسخگویی درست به رقم قرارداد‌های بازیکنان و مربیانش و رعایت سقف قرارداد هم فرار کرده، در‌حالی‌که رقبای این باشگاه در لیگ برتر با محکومیت کسر امتیاز روبه‌رو شده‌اند، حالا از ماجرای جعل نامه و امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال هم به شکل کاملاً مشکوک جان سالم به در برده است. در حکم کمیته اخلاق برای پرونده جعل نامه و امضای فدراسیون از سوی باشگاه استقلال آمده است:

«پیرو گزارش حراست فدراسیون مبنی بر جعل و استفاده از سند مجعول موضوع نقض صریح ماده ۹ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون در باشگاه استقلال و با توجه به گزارش دپارتمان بین‌الملل فدراسیون و تحقیقات صورت گرفته و احضار علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و توضیحات نامبرده و در ادامه اقرار سروش مهاجری، مسئول روابط بین‌الملل باشگاه استقلال بر اصل ارتکاب رکن مادی تخلف و اهمیت برخورد سریع با تخلف رخ داده، بنابراین بدین وسیله بنا به پیشنهاد مورخ ۲۹/۹/۱۴۰۲ ریاست محترم دیوان تحقیقات بر جلوگیری از فعالیت تا تعیین تکلیف نهایی و صدور حکم قطعی، مستند به مواد ۹، ۵، ۳، ۲ و۶۵ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، سروش مهاجری (رئیس روابط بین‌الملل استقلال) با دستور موقت به میزان ۲۰روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تا تعیین تکلیف نهایی محروم خواهد بود.»

کمیته اخلاق با صدور این حکم علناً به استقلال اعلام کرده که «دیگر از این کار‌ها نکن»! البته از فدراسیونی که خود سال‌ها برای دو باشگاه قرمز و آبی جعل سند کرده و به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور این دو باشگاه همیشه بدهکار دروغ گفته، انتظار دیگری نمی‌توان داشت که اینگونه با جعل سند استقلال برخورد کند. همیشه خودشان این کار را انجام داده‌اند، حالا یکی از دو باشگاه تصمیم گرفته زحمت فدراسیون را کم و خودش اقدام به جعل سند کند! بی‌شک وقتی رئیس فدراسیون فوتبال با سرمربی یک تیم جلسه خصوصی می‌گذارد و بقیه را تحویل نمی‌گیرد، آن وقت دیگر نمی‌توان دهان‌ها را بست و توقع داشت کسی چیزی نگوید.

حالا و در سایه چنین اهمال‌ها و چشم‌پوشی‌هایی که صورت گرفته یک جعل سند دیگر هم از استقلالی‌ها رو شده و این‌بار نه از خارج باشگاه که یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه اعلام کرده نام و امضایش جعل شده است. دیروز خبرگزاری ایسنا اعلام کرد به سندی دست پیدا کرده که براساس آن علیرضا خانی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال با طرح شکایت در مراجع قضایی، علی خطیر مدیرعامل و فرشید سمیعی عضو هیئت‌مدیره این باشگاه را به جعل امضا و اثر انگشت خود متهم کرده است.

خانی در شکایت خود گفته است؛ باشگاه استقلال با انعقاد قراردادی به عنوان مستاجر با فردی به عنوان موجر، امضا و اثر انگشت او را در این قرارداد ثبت کرده، در‌حالی‌که او از انعقاد قرارداد مطلع نبوده و هرگز آن قرارداد را امضا نکرده و اثر انگشتی را هم ثبت نکرده است. خانی در این شکایت صراحتاً علی خطیر و فرشید سمیعی را به جعل متهم کرده است. واکنش علی خطیر و باشگاه استقلال که با ادعای واهی تلاش بقیه تیم‌ها و باشگاه‌ها در پرونده‌سازی علیه استقلال دو ماجرای قبلی را فعلاً پشت سر گذاشته‌اند نسبت به این شکایت هم همان رویه قبل و واهی‌خواندن آن بود. شکایتی که قطعاً نمی‌توانند آن را به گردن پرسپولیس، سپاهان و دیگران بیندازند و باز هم مدعی شوند که رقبا می‌خواهند آرامش این تیم را به‌هم بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار