کد خبر: 1206390
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
وقتی نویسنده‌ای در این جایزه منتخب می‌شود با توجه به اعتبار ادبی آن مسئولیتش در برابر مخاطبانش بیشتر شده و به همین دلیل با دقت بیشتری در کار‌های بعدی خود مسیرش را ادامه می‌دهد.

جوان آنلاین: شایسته تقدیر دوره پانزدهم جایزه جلال گفت: وقتی نویسنده‌ای در این جایزه منتخب می‌شود با توجه به اعتبار ادبی آن مسئولیتش در برابر مخاطبانش بیشتر شده و به همین دلیل با دقت بیشتری در کار‌های بعدی خود مسیرش را ادامه می‌دهد.

حسینعلی جعفری نویسنده کتاب «صور» که در بخش داستان بلند و رمان پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تقدیر شد، گفت: جایزه ادبی جلال مهمترین جایزه ادبی کشور است و از این منظر برگزیده شدن در آن اعتباری برای نویسنده و ناشر است. وقتی نویسنده‌ای در این جایزه منتخب می‌شود با توجه به اعتبار ادبی آن مسئولیتش در برابر مخاطبانش بیشتر شده و به همین دلیل با دقت بیشتری در کار‌های بعدی خود مسیرش را ادامه می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر جایزه ادبی جلال روی فروش آثار منتخب توضیح داد: البته در فروش کتاب چندین عامل تاثیرگذار است که یکی از آن‌ها برگزیده شدن در جوایز معتبر از جمله جایزه جلال است. قاعدتا انتخاب در این جایزه می‌تواند به فروش بیشتر کتاب کمک کند، اما ناشر و نویسنده نیز باید در بازاریابی اثر بیشتر کار کنند. به طور مثال درباره کتاب «صور» این اتفاق رخ نداد، اما درباره سایر آثار برگزیده با توجه به اینکه ناشران طراحی جلد را عوض کرده و تیکت برگزیده جایزه جلال را روی آن‌ها درج کردند، باعث شد، کتاب‌ها چاپ‌های مجدد خود را تجربه کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جایزه جلال آل‌احمد نیازمند پیوست رسانه‌ای است، یادآور شد: پیوست رسانه‌ای می‌تواند اعتبار جایزه جلال را دوچندان کند؛ این بدین معنی است که باید کار رسانه‌ای درباره آثار منتخب صورت بگیرد و این آثار در رسانه‌های مختلف به مردم معرفی شوند تا به دیده شدن کتاب‌ها و نویسندگان کمک کند. دبیرخانه جایزه جلال آل احمد نیز می‌تواند با برگزاری جلسات نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های منتخب و جریان سازی رسانه‌ای، به در معرض دید مخاطب قرار گرفتن این آثار یاری مهمی برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار