کد خبر: 1206474
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
واکنش مقامات لشکری و کشوری به شهادت سردار سیدرضی موسوی
رژیم صهیونیستی و امریکا هر دو در وضعیت دو سر باخت قرار گرفته‌اند. این رژیم اگر جنگ را ادامه دهد باخته است و اگر مجبور شود توقف آن را هم بپذیرد، باز هم باخته است. امریکا هم اگر منطقه را ترک کند یا ترک نکند و جنگ را توسعه دهد یا ندهد، در هر دو صورت بازنده است.

جوان آنلاین: در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، احزاب، اشخاص و مقامات لشکری و کشوری با محکومیت این جنایت و اقدام تروریستی، رفتار جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی را ناشی از شکست سنگین آن‌ها در غزه ارزیابی و تأکید کردند، سران رژیم صهیونیستی با این قبیل رفتار‌های ماجراجویانه نه تنها نمی‌توانند سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارند که حلقه محاصره جبهه مقاومت را علیه خود تنگ‌تر خواهند کرد.
علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در دیدار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق در واکنش به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور سردار موسوی گفت: رژیم صهیونیستی و امریکا هر دو در وضعیت دو سر باخت قرار گرفته‌اند. این رژیم اگر جنگ را ادامه دهد باخته است و اگر مجبور شود توقف آن را هم بپذیرد، باز هم باخته است. امریکا هم اگر منطقه را ترک کند یا ترک نکند و جنگ را توسعه دهد یا ندهد، در هر دو صورت بازنده است.

حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر می‌شود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جنایت رژیم صهیونیستی در شهادت سردار سید رضی موسوی را خطای راهبردی دانست و تأکید کرد: تحولات اخیر، این رژیم را به مرحله‌ای رسانده که هرگونه اقدام تروریستی و جنون آمیز، نه تنها به ترمیم پایه‌های متزلزل آن‌ها کمک نخواهد کرد، بلکه محاصره محور مقاومت علیه خود را تنگ‌تر از گذشته خواهد کرد. سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: سردار پرافتخار سپاه اسلام شهید والامقام سیدرضی موسوی یار و همرزم دیرین شهید قدس، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض آشکار حاکمیت سوریه و مغایر کنوانسیون‌های بین‌المللی، ماهیت تروریستی این رژیم رو به زوال را آشکارتر ساخت. در ادامه این پیام آمده است: سردار سرتیپ پاسدار موسوی که به دعوت رسمی دولت قانونی سوریه به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور پیدا کرده بود، سابقه‌ای طولانی در مقابله با تروریسم داشت. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: رژیم صهیونیستی که طی قریب به سه ماه از عملیات افتخارآفرین طوفان الاقصی جز نسل‌کشی و حمله وحشیانه به مراکز مسکونی و بیمارستانی در غزه، به‌رغم همه ادعا‌ها هیچ دستاورد نظامی ملموسی نداشته، اکنون برای خروج از این باتلاق خود ساخته و انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند، تا ضمن گستردن دامنه جنگ و درگیری به منطقه و کشاندن پای هم پیمانان به این معرکه برای پیشگیری از فروپاشی حتمی خود، زمان بخرد. از این رو ترور سردار سرافراز، «شهید سید رضی موسوی» در این چارچوب توهمی قابل ارزیابی است؛ اما سران جنایتکار اسرائیل که از سرگیجه ناشی از حوادث اخیر خارج نشده‌اند در ترور این شهید سعید هم دچار خطای راهبردی شدند. باقری تأکید کرد: تحولات اخیر، رژیم منحوس را به مرحله‌ای رسانده که هرگونه اقدام تروریستی و جنون‌آمیز، نه تنها به ترمیم پایه‌های متزلزل آن‌ها کمک نخواهد کرد، بلکه محاصره محور مقاومت علیه خود را تنگ‌تر از گذشته خواهد کرد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار سرافراز اسلام به پیشگاه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، ملت قدرشناس ایران اسلامی و خانواده معظم ایشان اطمینان دارم که ثمره خون این شهیدان، اضمحلال اسرائیل، این غده چرکین در جهان اسلام را تسریع کرده و بی‌تردید جنایات آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.

تسلیت فرمانده کل ارتش
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار سید رضی موسوی، نوشت: بار دیگر عجز و استیصال رژیم صهیونیستی در پی شکست‌های آن رژیم غاصب در مقابل مردم و جبهه مقاومت در غزه، با جنایتی دیگر و شهادت مجاهدی مخلص، آشکار شد. شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی، از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و همرزم رشید سردار حاج قاسم سلیمانی را به خانواده معظم آن شهید، رزمندگان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
سردار رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع نیز با اشاره به شهادت فرمانده مستشار ایران در سوریه گفت: آنان باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات، این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد. پاسخ این عملیات هوشمندانه و مقتدرانه خواهد بود و در زمان و مکانی اجرا خواهد شد که اهداف رژیم صهیونیستی از این گونه عملیات را محقق نکند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور پیامی ضمن محکوم کردن جنایت زبونانه رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن آن مجاهد نستوه اعلام می‌دارد، عمر ننگین این رژیم سفاک رو به پایان است و خون این شهید عزیز همچون دیگر شهدای مقاومت تأییدی بر وعده تخلف ناپذیرالهی است. عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت سردار سید رضی موسوی نوشت: بی‌تردید رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی به زودی تاوان رفتار‌های خبیثانه خود را می‌پردازد.
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی نیز با صدور پیامی شهادت شهید موسوی از مستشاران نظامی ایران در سوریه بر اثر حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و تصریح کرد که «خونب‌های شهیدان سلیمانی و موسوی فتح سنگر‌های کلیدی دشمنان خواهد بود».
پیشتر سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیام‌های جداگانه ضمن تسلیت شهادت سردار موسوی، تأکید کردند این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد.
***
سردار سید رضی موسوی از مستشاران نیروی قدس سپاه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت، چهارم دی ماه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار