کد خبر: 1206983
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دو سال پیش در چنین روز‌هایی بود که گل‌گهر با نتیجه ۴ بر ۲ از سد سپاهان گذشت. دیدار به‌جا مانده از هفته ششم بهترین فرصت سپاهان برای قطعی کردن قهرمانی نیم‌فصل بود، خصوصاً که یاران مورایس با رأی کمیته استیناف و بازگشت چهار امتیاز به عنوان صدرنشین راهی سیرجان شده بودند، اما اوضاع مقابل گل‌گهر باب میل مورایس پیش نرفت
دنیا حیدری

جوان آنلاین: هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که با انجام بازی‌های عقب‌افتاده هفته ششم و یازدهم، حالا همه تیم‌ها با ۱۴ بازی انجام شده می‌روند تا خود را برای پایان نیم‌فصل نخست آماده کنند.
دو سال پیش در چنین روز‌هایی بود که گل‌گهر با نتیجه ۴ بر ۲ از سد سپاهان گذشت. دیدار به‌جا مانده از هفته ششم بهترین فرصت سپاهان برای قطعی کردن قهرمانی نیم‌فصل بود، خصوصاً که یاران مورایس با رأی کمیته استیناف و بازگشت چهار امتیاز به عنوان صدرنشین راهی سیرجان شده بودند، اما اوضاع مقابل گل‌گهر باب میل مورایس پیش نرفت. میزبان زودتر از حد تصور به گل رسید و سپاهان که یک نیمه در جبران گل خورده ناکام مانده بود در آغاز نیمه دوم یک بازیکن خود را هم از دست داد تا شرایط کاملاً برای برتری گل‌گهر و دومین باخت پی‌در‌پی سپاهان مهیا شود، آن‌هم در روزی که کمتر کسی تصور می‌کرد زردپوشان بدون تثبیت قهرمانی نیم‌فصل کرمان را ترک کنند!
البته این نخستین باخت پرگل سپاهان به گل‌گهر نبود. هرچند که محرومیت جمعی از ستاره‌های سپاهان در رقم خوردن این باخت بی‌تأثیر نبود، اما پیش از گل‌گهر، آلومینیوم اراک هم ثابت کرده بود که یاران مورایس چندان هم شکست ناپذیر نیستند. اما آنچه مسلم است اینکه استقلال بیشترین سود را از سومین باخت این فصل سپاهان برده، چراکه با وجود بذل و بخشش کمیته استیناف به سپاهان که آبی‌پوشان را از صدر به زیر کشید، فاصله زردپوشان با استقلال تنها دو امتیاز است. البته سپاهان همچنان فرصت کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل را با این صدرنشینی بادآورده دارد، اما به شرط آنکه بتواند نوار ناکامی‌های خود را بعد از دو باخت متوالی پاره کند.

یک گل و دیگر هیچ!
پرسپولیس، اما برخلاف سپاهان بازی عقب افتاده خود را با برتری به پایان برد. کسب سه امتیاز بازی برابر نساجی در آزادی چندان دور از ذهن نبود، اما یحیی خوب می‌دانست بعد از تغییرات رخ داده روی نیمکت نماینده قائمشهر با تیمی متفاوت از قبل مواجه خواهد شد، به همین دلیل هم بار‌ها و بار‌ها به شاگردانش گوشزد کرده بود که دست‌کم گرفتن حریف شمالی می‌تواند برای آن‌ها گران تمام شود، خصوصاً که بعد از بازگرداندن امتیازات سپاهان فاصله با صدر جدول افزایش یافته بود و پرسپولیس برای پر کردن این خلأ چاره‌ای جز پیروزی نداشت و در همان دقایق نخست بازی (دقیقه ۳۰) بدان دست یافت تا فاصله خود را حداقل با استقلال برابر کند، اما بازی با نساجی جز سه امتیاز، هیچ نکته مثبت دیگری برای پرسپولیس به دنبال نداشت و این شرایط بی‌تردید کار سرخپوشان را در این فصل از رقابت‌های لیگ دشوار می‌کند. تیمی که فرصت‌ها و امتیاز‌های زیادی را تا به اینجای کار از دست داده است و در برد‌ها نیز کمتر خوش درخشیده، به‌طوری‌که در همین مصاف آخر برابر نساجی که به تازگی دستخوش تغییرات شده نیز حرف چندانی برای گفتن نداشت و روی یک موقعیت، بازی را به سود خود خاتمه داد و این برای مدافع عنوان قهرمانی چندان جالب نیست. البته حواشی اخیر در روند بازی پرسپولیس بی‌تأثیر نبوده، اما آنچه مسلم است اینکه تیم یحیی با وجود گذشت ۱۴‌هفته از رقابت‌های لیگ همچنان مشکلات فنی زیادی دارد که پذیرفتنی نیست.

استارت هفته پایانی
بعد از پایان پرونده بازی‌های عقب افتاده، حالا همه نگاه‌ها به هفته پایانی است، هفته پانزدهم که استارت آن عصر امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود؛ تراکتور تبریز– صنعت نفت آبادان و استقلال- پیکان.
نفتی‌های آبادانی که یک نیم‌فصل سخت و دشوار را پشت سر گذاشته و در تمام مدت در جمع قعرنشینان حضور داشته‌اند در اختتامیه نیم‌فصل نخست، ساعت ۱۵ امروز به مصاف تراکتور می‌روند. تیمی که نمی‌خواهد جایگاه چهارمی خود را در پایان دور رفت از دست بدهد. مهم‌ترین بازی امروز، اما بی هیچ شک و تردیدی مصاف استقلال با پیکان در آزادی است. دیداری که سوت آغاز آن ساعت ۱۶:۳۰ به صدا در‌می‌آید. این آخرین شانس یاران نکونام برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل است. عنوانی که استقلال تا همین چند روز قبل کوچک‌ترین تردیدی به کسب آن نداشت، اما بعد از بازگرداندن امتیاز‌های سپاهان، اوضاع کاملاً عوض شد. استقلال جایگاه خود را در صدر جدول از دست داد و حالا دیگر سرنوشتش تنها در دستان خودش نیست. برتری مقابل پیکان بی‌شک شانس قهرمانی آبی‌پوشان در پایان دور رفت را افزایش می‌دهد، اما این تیم بعد از کسب نتیجه برد مقابل پیکان باید چشم‌انتظار نتیجه دیدار شمس‌آذر- سپاهان باشد، چراکه زردپوشان اصفهانی با یک تساوی هم می‌توانند داغ قهرمانی نیم‌فصل را به دل نکونام و یارانش بگذارند. به همین دلیل هم نکونام طی روز‌های گذشته به شدیدترین لحن ممکن کمیته استیناف و فدراسیون را به باد انتقاد گرفته، اما بی‌تردید ادامه این روند می‌تواند مانع از تمرکز لازم روی بازی با پیکان شود. هرچند که استقلال در پنج مصاف قبلی خود با پیکان سه برد و دو تساوی کسب کرده و اجازه نداده خودروسازان طعم پیروزی را بچشند، اما حساسیت این بازی و البته حاشیه‌های اخیر می‌تواند کار دست استقلال بدهد، خصوصاً که آن سوی میدان، عنایتی سکان هدایت پیکان را در دست دارد. مهاجم سابق آبی‌پوشان که حالا باید پیکان را مقابل تیم اسبق خود کوچ کند، تیمی که بهترین خط دفاع و یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را دارد، اما تیم عنایتی هم با هشت مساوی در این زمینه رکورددار است و بی‌تردید در آزادی به دنبال دفاع کردن و کسب حداقل امتیاز است، نه حمله و برتری مقابل تیم مدعی، چون استقلال، تیمی که تنها قهرمانی نیم‌فصل می‌تواند رضایتش را جلب کند، خصوصاً بعد از حواشی اخیر!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار