کد خبر: 1208164
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
جلال ستوده

تازه عروس که متهم است با همدستی شوهرش مرد مزاحم را به قتل رسانده، در دومین محاکمه در حالی از قصاص تبرئه شد که شوهرش با مجازات مرگ مواجه شد.
سه سال قبل اعضای خانواده‌ای گم‌شدن پسرشان را به پلیس غرب تهران خبر دادند. آن‌ها به مأموران گفتند که سینا از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته‌است و همه‌جا را برای پیدا کردنش گشته‌اند، اما خبری از او نشده‌است. بعد از مطرح‌شدن شکایت، تحقیقات میدانی پلیس نشان داد که سینا آخرین‌بار همراه یکی از دوستانش یوسف دیده شده‌است، بنابراین وقتی مأموران به سراغ یوسف رفتند متوجه شدند او ناپدید شده‌است. در شاخه دیگری از بررسی‌ها خبر رسید مأموران پلیس جسد مردی را در یکی از باغ‌های اطراف پیدا کرده‌اند. وقتی مأموران در باغ حاضر شدند، جسد مردی را دیدند که با دستمالی که دور گردنش پیچیده‌بود به قتل رسیده‌بود. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد جسد متعلق به سینا است. با کامل شدن بررسی‌ها در این‌باره یوسف تحت تعقیب قرار گرفت و شش ماه بعد دستگیر شد. او در اولین بازجویی‌ها گفت روز حادثه ساعتی همراه سینا بوده، اما از او جدا شده و دیگر او را ندیده‌است. یوسف، اما در تحقیقات فنی به قتل اعتراف کرد و ماجرا را این طور شرح داد: «همراه سینا و تازه عروسم به باغ رفته‌بودیم تا تفریح کنیم. من از مدت‌ها قبل سینا را می‌شناختم و با او سابقه رفاقت داشتم. ساعتی که گذشت برای تهیه غذا باغ را ترک کردم. از آن‌جا که به سینا اطمینان داشتم همسرم در باغ ماند. وقتی برگشتم دیدم که کبری در حال گریه کردن است. علت را که سؤال کردم گفت که سینا در نبود من به او تعرض کرده‌است. من عصبانی شدم و سینا را با سنگ زدم و همراه کبری از باغ بیرون رفتم. کبری هم در بازجویی‌ها گفت که نقشی در قتل نداشته و تنها شاهد قتل سینا بوده‌است.»
با کامل شدن تحقیقات بازپرس تازه عروس و داماد را به اتهام مشارکت در قتل مجرم شناخت و پرونده در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. در حالی که اولیای‌دم برای دو متهم درخواست قصاص کرده‌بودند، هیئت قضایی آن‌ها را مجرم شناخت و هر دو را به قصاص محکوم کرد. رأی دادگاه با اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور بررسی شد. اعتراض کبری از سوی هیئت قضایی پذیرفته شد و پرونده این‌بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. کبری در شرح ماجرا گفت که نقشی در قتل نداشته‌است. او گفت من دیدم که شوهرم سینا را با سنگ زد، اما من به او ضربه‌ای نزدم. یوسف هم در شرح ماجرا گفت: وقتی متوجه شدم سینا به همسرم تعرض کرده سینا را با سنگ زدم، اما همسرم در جریان قتل نقش نداشت. هیئت قضایی بعد از شور کبری را از اتهام قتل تبرئه و یوسف را گناهکار شناخت و به قصاص محکوم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار