کد خبر: 1208177
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
مقاومت عراق در هفته‌های گذشته، تعدادی از پایگاه‌های امریکایی از جمله عین‌الاسد، خراب الجیر، الشدادی، حریر، التنف، الرمیلان، المالکیه، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر و همچنین پایگاه‌های امریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل و روستای الخضرا را با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند

جوان آنلاین: بنابر اعلام یکی از مقامات امریکایی، مقاومت عراق از زمانی که عملیات خود را در حمایت از مردم مظلوم غزه شروع کرده است، ۱۱۸ حمله علیه پایگاه‌های امریکایی‌ها در سوریه و عراق صورت داده است.

مقاومت عراق در هفته‌های گذشته، تعدادی از پایگاه‌های امریکایی از جمله عین‌الاسد، خراب الجیر، الشدادی، حریر، التنف، الرمیلان، المالکیه، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر و همچنین پایگاه‌های امریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل و روستای الخضرا را با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند. آن‌ها در بیانیه‌های خود تأکید کرده‌اند که اهداف موردنظر به طور مستقیم هدف گرفته شده و هدف آن تحت فشار قرار دادن کاخ سفید برای توقف حمایت خود از رژیم اشغالگر در جنگ علیه غزه است. یک مسئول نظامی امریکایی تصریح کرد، از زمانی که مقاومت اسلامی عراق از آغاز عملیات خود در حمایت از غزه یعنی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد، دست‌کم ۱۱۸حمله به پایگاه‌های امریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است. از آن تاریخ تاکنون، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های امریکایی در دو کشور سوریه و عراق ادامه داده و در بیانیه‌های خود تأکید کرده است که این حملات در راستای موضع مقاومت در قبال نیرو‌های امریکایی در عراق و منطقه و در واکنش به کشتار ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی انجام شده‌اند. مقاومت اسلامی عراق در چند روز اخیر حملات خود را به مواضع غیرقانونی امریکا در منطقه تشدید کرده و حملات متعددی را به پایگاه‌های آن به ویژه در سوریه انجام داده است. شبکه سی. ان. ان اعلام کرد که احتمال افزایش تلفات در صفوف نظامیان امریکایی، به مثابه یک بحران خارجی جدید و ناخوشایند برای امریکا به ویژه در راستای مسئله تلاش برای انتخاب مجدد جو بایدن برای ریاست‌جمهوری تلقی می‌شود. یک منبع امنیتی در استان الانبار در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق تأکید کرد: «حمله‌های نیرو‌های مقاومت اسلامی علیه پایگاه‌های غیرقانونی امریکا در داخل خاک سوریه تلفات انسانی و خسارت‌های مادی گسترده برای اشغالگران برجای گذاشته است.» وی در ادامه افزود: «پدافند هوایی عناصر امریکایی نتوانسته است مانع حمله‌های پی‌در‌پی موشکی و پهپادی نیرو‌های مقاومت اسلامی علیه پایگاه‌های آن‌ها در خاک سوریه شود. ادعا‌های عناصر امریکایی مبنی بر مقابله با حمله‌های نیرو‌های مقاومت دروغ بوده و اعتباری ندارد. این ادعا‌ها برای سانسور شدت ضربات وارده به پایگاه‌های امریکا در سوریه مطرح می‌شود.» او اضافه کرد: «در جریان حمله‌های موشکی و پهپادی تعدادی از عناصر امریکایی کشته شده و تعداد دیگری از آن‌ها زخمی شده‌اند. نمی‌توان آمار دقیقی از تلفات آن‌ها ارائه داد، چرا که امریکایی‌ها به شدت از اماکن تحت کنترل خود در سوریه محافظت می‌کنند.» این منبع عراقی ادامه داد: «موشک‌های مقاومت ترس و وحشت در میان اشغالگران امریکایی به وجود آورده، چرا که سیستم‌های دفاع هوایی آن‌ها نتوانسته مانع حمله‌های نیرو‌های مقاومت شود.»

یمن یک کشتی را هدف گرفت
حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد. ارتش یمن اعلام کرده در پاسخ به ادامه جنگ علیه غزه و محاصره اعمال شده علیه نوار غزه، به اجرای عملیات‌های خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های در حال حرکت به سمت اراضی اشغالی ادامه می‌دهند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز اعلام کرد ارتش این کشور یک کشتی را که به سمت اراضی اشغالی در حرکت بود، پس از مخالفت آن در پاسخ به پیام‌های هشدار، هدف قرار داد. این در حالی است که فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اواخر سه‌شنبه ادعا کرد یمنی‌ها دو موشک بالستیک ضدکشتی را به سمت بخش جنوبی دریای سرخ شلیک کردند که هیچ خسارتی برجا نگذاشته است. گروه تروریستی سنتکام افزود چند کشتی تجاری در منطقه برخورد موشک‌ها به آب‌های اطراف خود را گزارش دادند. نیکلاس دو ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه گفت که شورای امنیت احتمالاً امروز برای بررسی وضعیت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل جلسه بدهد. وی طی نشست خبری درباره حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی اظهار داشت: «احتمالاً شورا به‌زودی درباره این مسئله جلسه‌ای داشته باشد، احتمالاً حتی فردا.» وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی در دریای سرخ بد است، توضیح داد: «نقض مکرر [قوانین بین‌المللی]و اقدامات نظامی در آن منطقه رخ می‌دهد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار