کد خبر: 1208510
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: هیات نظارت شورای نگهبان، صلاحیت ۷۸۰ نامزد را در این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرد.
شهربانو بشکنی

 امیر فریدنیا اظهار کرد: نامزدهای تایید صلاحیت شده در سراسر خراسان رضوی ۴۵ درصد از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده در استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: نامزدهای تایید شده برای تصدی ۱۸ کرسی نمایندگی خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.


دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین افزود: صلاحیت ۱۳۵ داوطلب برابر با هشت درصد ثبت‌نام شدگان در هیات نظارت استان احراز نشد و صلاحیت ۵۲۸ داوطلب نیز به تایید نرسید.

به گفته فریدنیا، ۷۸ داوطلب معادل چهار درصد ثبت‌نام شدگان نیز شرایط نامزدی در انتخابات را نداشته‌اند و نام‌نویسی آنان تکمیل نشده بود و ۲۲۳ نفر نیز انصراف داده و یا اعتراضی به نظر هیات‌های اجرایی نکرده‌اند.


گفتنی است؛ مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند؛ همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.


لازم به ذکر است؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار