کد خبر: 1208597
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
رئیس پارلمان لبنان ضمن انتقاد از اشغالگری رژیم صهیونیستی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآوری کرد که این رژیم باید از خاک این کشور خارج شود.

جوان آنلاین: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان که میزبان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، تأکید کرد که بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱، باید رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان متوقف کند و به صورت کامل از خاک این کشور خارج شود.

به گزارش فارس، بر اساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی باید همه نیرو‌های خود را از جنوب لبنان خارج و به پشت «خط آبی». سازمان ملل منتقل کند؛ مسئله‌ای که صهیونیست‌ها طی سالیان گذشته، از اجرای آن سر باز می‌زنند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد، در این دیدار، بورل و بری، اوضاع و تحولات سیاسی و میدانی لبنان و منطقه را بررسی کردند؛ در حالی که صهیونیست‌ها همچنان در حال حمله به غزه و مناطق جنوبی لبنان هستند.

بورل هم در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، بدون محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، صرفا از ادامه جنگ علیه نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که امیدوار است این جنگ به سمت لبنان کشیده نشود.

وی که مانند سایر مسئولان اروپایی و آمریکایی اقدام عملی برای توقف حملات تل‌آویو انجام نداده است، مدعی شد: اولویت، توقف جنگ علیه نوار غزه است؛ زیرا این مسئله، نقطه آغازی برای بازگشت آرامش به لبنان است و پس از آن، اجرای مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ تسهیل خواهد شد.

بری هم خطاب به بورل گفت که نیرو‌های یونیفل، طی دهه‌های گذشته، شاهد حملات تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار