کد خبر: 1208637
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
در دیدار با بورل
نخست وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به عواقب اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان هشدار داد.

جوان آنلاین: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده، با نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص جنگ غزه و امکان گسترش آن در منطقه گفتگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، نخست وزیر لبنان هشدار داد که هرگونه بمباران گسترده در جنوب لبنان [از سوی ارتش اشغالگر]منطقه را به سمت یک «انفجار فراگیر» سوق خواهد داد.

او تاکید کرد: «تعهد لبنان به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل مستلزم توقف نقض حاکمیت ما از سوی اسرائیل و خروج آن از اراضی اشغال شده ما است».

میقاتی همچنین خواستار یک «راه حل جامع برای مسئله فلسطین» شد که حقوق فلسطینیان در آن رعایت شود.

گفتنی است، قطعنامه ۱۷۰۱ خواستار پایان همه خصومت‌ها بین ارتش اشغالگر و ارتش لبنان شده است.

بورل: هیچ کس در یک مناقشه منطقه‌ای برنده نخواهد شد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ادامه تنش‌ها در جنوب لبنان هشدار داد و گفت: «هیچ کس در مناقشه منطقه‌ای برنده نمی‌شود و من این موضوع را به اسرائیل اطلاع دادم و بر ضرورت تلاش از طریق دیپلماسی برای پایان دادن به درگیری تاکید کردم».

او همچنین در مورد وضعیت بشردوستانه فلسطین و کمبود غذا هشدار داد و گفت: «بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، ۱۰۰ درصد از جمعیت نوار غزه از بحران غذایی رنج می‌برند».

گفتنی است، حملات در جنوب لبنان در روز‌های اخیر شدت گرفته است. رسانه‌ها می‌گویند نیرو‌های مقاومت شب گذشته با شلیک ۳۲ موشک پاسخ تجاوزات ارتش اشغالگر را داده و صدای آژیر خطر در چندین شهرک صهیونیست نشین شنیده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار