کد خبر: 1208685
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
آژانس‌های سازمان ملل در خصوص سوء تغذیه در گروه‌های آسیب‌پذیر مردم غزه و عدم توانایی این سازمان در برآوردن نیاز‌ها هشدار دادند.

جوان آنلاین: آژانس‌های سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به بودجه و وضع موجود در غزه، این آژانس‌ها به همراه سازمان‌های غیردولتی که در زمینه تغذیه کار می‌کنند فقط می‌توانند ۲۵ درصد نیاز‌های غذایی کودکان دچار سوء تغذیه و مادران آسیب‌پذیر را در دو ماه آینده در این نوار محاصره شده تامین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این آژانس‌ها هشدار دادند: «بدون بودجه فوری و پاسخ گسترده، ۳۷۵ هزار نفر در معرض خطر سوء تغذیه شدید قرار دارند. اقدام فوری برای جلوگیری از این وضعیت خطرناک حیاتی است.»

در بخش دیگری از این گزارش، آژانس‌های سازمان ملل در خصوص آسیب به بخش آموزش هشدار دادند. این آژانس‌ها می‌گویند ۳۴۲ مدرسه در سراسر نوار غزه آسیب دیده که تحصیل ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کردند که تا ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۳، حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی در سراسر غزه ویران یا غیرقابل سکونت شده و بیش از ۲۹۰ هزار واحد آسیب دیده‌اند. همچنین تخمین زده می‌شود پس از اتمام جنگ بیش از ۵۰۰ هزار نفر خانه‌ای برای بازگشت نخواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار