کد خبر: 1208751
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی؛
به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.
شهربانو بشکنی

امین ابراهیمی دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات بعدازظهر جمعه 15 دی ماه 1402 در آیین گشایش این نمایشگاه در نگارخانه رضوان اظهار کرد: 115 اثر راه‌یافته به این دوره جشنواره از 95 عکاس ایرانی و خارجی به چاپ رسیده و در تابلوهایی به ابعاد 40 در 60 سانتی‌متر در این نگارخانه در معرض دید عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
وی افزود: آثار نمایشگاه شامل 61 عکس از عکاسان ایرانی از شهرهای مختلف و 54 عکس از عکاسانی از کشورهای ازبکستان، امارات، ایتالیا، آمریکا، بلژیک، بنگلادش، پرتقال، ترکیه، عراق، هلند و هند می‌شود. 
ابراهیمی گفت: آثار نمایشگاه دربردارنده 58 اثر در بخش مزارات(مزارهای اسلامی)» و 57 اثر در بخش «نیایش(در ادیان آسمانی)» است که توسط هیئت داوران از بین 7 هزار و 643 عکس از داخل و خارج کشور انتخاب شده بود. 
وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره در مجموع، 3 هزار و 781 اثر در بخش مزارات و 3 هزار و 862 اثر در بخش نیایش از 1071 عکاس از 53 کشور دریافت کرده بود. 

وجه تمایز دومین جشنواره با نخستین دوره 
ابراهیمی گفت: امسال دبیرخانه دومین دوره جشنواره با تغییر برنامه‌های تبلیغاتی خود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف همچون ارسال ایمیل به عکاسان، معرفی جشنواره در گروه‌های عکاسی در گوشه و کنار دنیا و... توانست تبلیغات گسترده‌تری در خصوص برگزاری این دوره در سطح بین‌المللی نسبت به دوره نخست جشنواره داشته باشد که این امر موجب شد تا تعداد شرکت‌کنندگان خارجی افزایش یابد. 
دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات افزود: دبیرخانه نیز بر مراحل ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت جشنواره نظارت کامل داشت تا شرکت‌کنندگان بدون مشکل بتوانند آثارشان را در این دوره ارسال کنند.  
ابراهیمی ادامه داد: همچنین در فراخوان دومین دوره، بخش نیایش در ادیان اسلامی به نیایش در ادیان آسمانی تغییر یافت، از این رو عکاسان از دیگر ادیان آسمانی هم امکان ارسال آثارشان را به دبیرخانه جشنواره داشتند.  
وی گفت: علاوه‌بر این، برای برگزاری مرحله داوری در دومین دوره جشنواره مزارات محدودیت دوره نخست را به دلیل شیوع بیماری کرونا نداشتیم و داوری آثار با حضور تمامی اعضای هیئت داوران اعم از رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، مهدی مقیم‌نژاد و ابراهیم بهرامی در دو روز در مشهدمقدس انجام شد که این امر نیز کیفیت داوری را افزایش داد. 
ابراهیمی تصریح کرد: همچنین در این دوره هیئت داوران با سخت‌گیری بیشتری به بررسی آثار رسیده به جشنواره پرداخت و تعداد آثار کمتری نسبت به دوره نخست برگزاری جشنواره پذیرفته شد.
وی اضافه کرد: نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات تا سه‌شنبه 19 دی 1402، از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنردوستان است. 
این خبر حاکی است، اختتامیه این دوره جشنواره همراه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار منتخب جشنواره، شنبه 16 دی ماه 1402 از ساعت 17:30 در تالار فرهنگی نور واقع در خیابان آبکوه مشهد، بین آبکوه 2 و 4 برپا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار