کد خبر: 1208854
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال نتیجه‌ای نداشت
اعضای شورای مشورتی فدراسیون پیش از این رزومه سه گزینه خارجی و یک گزینه داخلی را بررسی و اولویت‌هایشان را مشخص کرده بودند. آن‌ها همچنین افراد منتخب خود جهت حضور در کمیته فنی را نیز محرمانه به سرپرست فدراسیون اعلام کردند و بر این اساس نخستین جلسه این کمیته دیروز با ساختار جدید و به اصلاح چابک برای تعیین سرمربی جدید تشکیل شد، ولی در نهایت خبری از معرفی گزینه نهایی نشد!
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: جلسه طولانی کمیته فنی فدراسیون والیبال بدون انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی بزرگسالان به پایان رسید. درحالی‌که قرار بود جانشین بهروز عطایی روز گذشته مشخص شود، اما اعضای کمیته با توجه به انصراف ناگهانی دو گزینه خارجی نتوانستند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
اعضای شورای مشورتی فدراسیون پیش از این رزومه سه گزینه خارجی و یک گزینه داخلی را بررسی و اولویت‌هایشان را مشخص کرده بودند. آن‌ها همچنین افراد منتخب خود جهت حضور در کمیته فنی را نیز محرمانه به سرپرست فدراسیون اعلام کردند و بر این اساس نخستین جلسه این کمیته دیروز با ساختار جدید و به اصلاح چابک برای تعیین سرمربی جدید تشکیل شد، ولی در نهایت خبری از معرفی گزینه نهایی نشد!
اینطور که افشاردوست گفته، نام‌های جدید به جمع گزینه‌ها اضافه شده‌اند و قرار است سرپرست فدراسیون برای مذاکره رودررو راهی خارج از کشور شود. هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، اول خردادماه آغاز خواهد شد و ایتالیا، صربستان، کوبا و آرژانتین حریفان ما در این هفته خواهند بود. پنج تیم اول این رقابت‌ها سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

بدون خروجی
تنها خروجی نشست دیروز، برگزاری هفتگی جلسات کمیته فنی بود. زمان به سرعت سپری می‌شود و در شرایطی که باید هرچه زودتر تکلیف برنامه‌های تیم‌ملی جهت حضور در لیگ ملت‌های سال آینده مشخص شود، اما تأکید فدراسیون بر محرمانه ماندن برخی اطلاعات است. در اولین جلسه کمیته فنی با توجه بر تأکید اعضا بر اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص خروجی و مصوبات جلسه به رسانه‌ها از یک منبع مشخص و همچنین حفظ محرمانگی برخی اطلاعات که موجب تغییر در روند مذاکرات می‌شود، محمود افشاردوست به عنوان سخنگوی کمیته فنی انتخاب شد.

مهم‌ترین تصمیم
وحید مرادی از زمانی که جایگزین داورزنی در فدراسیون شده، تلاش کرده کار‌ها روی زمین نماند. همچنین انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان نیز در دستور کار او و همکارانش قرار داشته است. سرپرست فدراسیون در جلسه دیروز با تأکید بر این موضوع گفت: «در شورای مشورتی بررسی اجمالی روی چهار گزینه سرمربیگری داشتیم و دکتر داورزنی هم به این گزینه‌ها رسیده بود. در جلسه پیش به دوستان گفته بودم قصد داریم یکی از مهم‌ترین تصمیمات را درباره والیبال ایران بگیریم و در آن جلسه صحبت‌های بسیاری مطرح شد و دوستان نظراتشان را بیان کردند. از آن جلسه به کمیته کوچک‌تری رسیدیم تا بتوانیم تصمیم بهتری اتخاذ کنیم. اینکه در جلسه کمیته فنی به نتیجه برسیم یا نه بستگی به اعضا دارد و امیدوارم در این خصوص به نتیجه برسیم.»

ورود گزینه‌های جدید
ویتال هاینن (بلژیک)، آنجلو لورنزوتی (ایتالیا)، روبرتو پیاتزا (ایتالیا) و سعید معروف گزینه‌های خارجی و داخلی هستند که نامشان روی میز فدراسیون قرار داشت. درحالی‌که گفته می‌شد گزینه‌های ایتالیایی شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت تیم ایران دارند، اما دیروز در کمیته فنی خبر انصراف ناگهانی دو گزینه خارجی مطرح شد. اگرچه نام این دو گزینه اعلام نشده، ولی سخنگوی کمیته فنی از اضافه شدن گزینه‌های جدید خبر داده است: «مدت‌هاست که فدراسیون در تلاش است بهترین تصمیم را برای والیبال کشور بگیرد تا بهترین مربی را که تجربه بالا و شرایط فنی خوبی دارد در رأس والیبال کشور قرار دهد. در این پروسه ۱۵‌گزینه خارجی و یک داخلی بررسی شدند و در نهایت چهار گزینه باقی ماندند. پس از صحبت در شورای مشورتی و کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که زمان هست و نیاز به فوریت وجود ندارد، چون برخی گزینه‌ها برای حضور در ایران مردد هستند. در نشست دیروز مقرر شد بررسی بیشتری انجام شود و تفکر بیشتری روی گزینه‌های خارجی و داخلی صورت گیرد تا با بررسی بیشتر در جلسات هفتگی بهترین تصمیم گرفته شود. مذاکرات به قوت خود باقی است. با توجه به اینکه متأسفانه دو تن از گزینه‌ها براساس آخرین مذاکرات صورت گرفته در روز گذشته برای حضور در ایران به دلایلی که برای فدراسیون مشخص نیست آمادگی ندارند، باید منتظر ماند تا گزینه‌های جدید اضافه شوند و بررسی نهایی صورت گیرد.»

سفر برای مذاکره
افشاردوست تأکید کرده سرپرست فدراسیون برای مذاکره با گزینه‌ها عازم خارج از کشور خواهد شد: «از رفتار مربیانی که مذاکرات را تا به اینجا پیش برده‌اند و به یک‌باره تصمیم‌شان تغییر کرده تعجب می‌کنم. شرایط برای والیبال ایران کمی سخت شده و فدراسیون باید از کانال‌های خود استفاده کند و مذاکرات را ادامه دهد. ممکن است انصراف دو گزینه به هر دلیلی باشد و این موضوع در کشورمان مسبوق به سابقه است. دکتر مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال در صورت لزوم برای مذاکرات حضوری به خارج از ایران سفر می‌کند تا از نزدیک با گزینه‌های مدنظر مذاکره کند. همچنین به پیشنهاد سرپرست فدراسیون و موافقت اعضای کمیته فنی برای ایجاد انگیزه بیشتر و استفاده از حداکثر ظرفیت، پاداش و جایزه خاص و ویژه‌ای در صورت صعود به المپیک برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.»

درخواست از رسانه‌ها
درحالی‌که بلاتکلیفی تیم‌ملی برای انتخاب سرمربی جدید ادامه دارد، آقای سخنگو از رسانه‌ها خواسته به تیم‌ملی کمک کنند: «به عنوان عضوی کوچک از خانواده والیبال به خودم و والیبال افتخار می‌کنم که اقبال عمومی به این ورزش وجود دارد، اما باید تصمیمی کاملاً عاقلانه گرفته شود و باید بررسی بیشتری صورت گیرد. به دنبال ارتقای ورزش والیبال هستیم و باید صبر بیشتری داشته باشیم. امیدوارم رسانه‌ها و تمامی اعضای خانواده والیبال کمک کنند که تیم ملی خوبی داشته باشیم و بتوانیم بهترین تصمیم را خارج از شتابزدگی، عجله و فشار فضای مجازی بگیریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار