کد خبر: 1209315
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، چهار هزار و ۲۹۶ دانش آموز فلسطینی شهید و ۳۸۴ مدرسه نیز بمباران شده است.

جوان آنلاین: وزارت آموزش و پرورش فلسطین در اطلاعیه خود نوشت: در همین مدت، همچنین هفت هزار و ۷۷۷ دانش آموز نیز زخمی شده‌اند. همچنین در کرانه باختری ۳۹ دانش آموز فلسطینی شهید و ۲۸۲ دانش آموز دیگر نیز زخمی شده و نیرو‌های اشغالگر ۸۵ دانش آموز را نیز بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام آموزش و پرورش فلسطین، ۲۲۷ معلم و نیروی اداری این نهاد تاکنون به شهادت رسیده و ۷۵۶ تن دیگر زخمی شده اند. در کرانه باختری نیز، هفت معلم و نیروی اداری، زخمی و بیش از ۷۱ تن نیز بازداشت شده اند.

آموزش و پرورش فلسطین تأکید کرده است: ۲۸۱ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه تحت مدیریت آژانس امداد و کاریابی آوارگان سازمان ملل در فلسطین (آنروا) نیز مورد حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که ۸۳ مدرسه به شدت تخریب شده است و هفت مدرسه به طور کامل منهدم شده اند. همچنین نیرو‌های اشغالگر با حمله به ۳۸ مدرسه در کرانه باختری اقدام به تخریب آن‌ها کرده اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به ۹۰ درصد مدارس و نهاد‌های آموزشی غزه حمله کرده و باعث تخریب مستقیم یا غیر مستقیم آن‌ها شده است. از سوی دیگر، به دلیل تخریب کامل یا خسارت شدید وارده به ۲۹ درصد مدارس، امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، ۱۳۳ مدرسه دولتی نیز به پناهگاه و محل استقرار آوارگان غزه تبدیل شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار