کد خبر: 1209456
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
نماینده عالی دولت در استان البرز تاکید کرد
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: این استان اراضی کشاورزی بسیار ارزشمندی دارد که باید بر حفظ و توسعه آنها نهایت تلاش را داشته باشیم از این تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی استان یک ضرورت است.

مجتبی عبداللهی در جلسه پیگیری تامین آب کشاورزی استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار داشت : حمایت از کشاورزی مهمترین اقدام در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ارزشمند استان است.وی ادامه داد: در این راستا برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، باید بدنبال توسعه کشت گلخانه ای و ترغیب کشاورزان سنتی به سوی کشاورزی مدرن و دانش بنیان باشیم.عبداللهی گفت: بر این باور هستم که با مدیریت صحیح، ساماندهی چاه ها و استفاده بهینه از منابع آب استان، می توانیم بدرستی آب کشاورزی استان را تامین کنیم.
وی افزود: شرکت آب منطقه ای استان باید منابع موجود آبی همچون چاه های حفر شده را احصا کرده و با ساماندهی آنها نسبت به مدیریت تامین آب برای این بخش اقدام کند.
استاندار البرز گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی، ضرورت دارد که کشاورزان روش های نوین آبیاری را جایگزین آبیاری غرق آبی کنند.وی افزود: کشت بسیاری از محصولات آب بر، مناسب با شرایط اقلیمی استان نیست بنابراین جهادکشاورزی استان باید برای این موضوع اطلاع رسانی و نظارت کافی را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار