کد خبر: 1209776
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
بسته‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات سرخابی‌ها
سیستم جدید فدراسیون جهانی فوتبال خبر از بسته‌بودن پنجره نقل‌و‌انتقالات پرسپولیس، استقلال و چند تیم دیگر فوتبال ایران می‌دهد
شمیم رضوان

جوان آنلاین: سیستم جدید فدراسیون جهانی فوتبال خبر از بسته‌بودن پنجره نقل‌و‌انتقالات پرسپولیس، استقلال و چند تیم دیگر فوتبال ایران می‌دهد. فیفا جدیداً سامانه‌ای را در وبسایت رسمی خود طراحی کرده که در آن اسامی تمام باشگاه‌های جهان که پنجره نقل‌وانتقالاتشان بسته است، درج می‌شود تا بازیکنان و مربیان در سراسر دنیا پیش از عقد قرارداد با باشگاه جدید، نسبت به مقصد مورد نظر خود آگاه باشند، سامانه‌ای که دوشنبه هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. در تازه‌ترین به‌روزرسانی این سامانه، می‌توان نام چند باشگاه ایرانی را دید. تیم‌هایی، چون پرسپولیس، استقلال، آلومینیوم اراک و البته چند باشگاهی که زمان زیادی از منحل شدن‌شان می‌گذرد!
براساس اطلاعات درج شده در سایت فیفا، پنجره نقل‌و‌انتقالاتی باشگاه استقلال از تاریخ ۲۳/۱۱/‏۲۰۲۳ (ششم آذر‌ماه ۱۴۰۲) به مدت سه دوره بسته شده است. با این حساب باشگاه استقلال نمی‌تواند در نقل‌و‌انتقالات زمستانی بازیکنی را به خدمت بگیرد. البته پرسپولیس هم با همین مشکل مواجه است، اما با اندکی تفاوت! در واقع به نظر می‌رسد اوضاع سرخپوشان پایتخت از رقیب آبی‌پوش خود بهتر است، چراکه روی نام باشگاه پرسپولیس نوشته که تا اطلاع ثانوی محروم است. با این حساب پنجره نقل‌و‌انتقالات پرسپولیس با پرداخت مطالباتی که این باشگاه را به چالش کشیده باز خواهد شد، درحالی‌که مشکل استقلال پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.
البته بعد از انتشار این اخبار، تکذیبیه‌های غیررسمی را در شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم، اما ورزش سه با اشاره به این مهم نوشته است، یکی از مدیران باشگاه استقلال بسته‌بودن پنجره‌نقل و انتقالات آبی‌پوشان را تأیید کرده است. هرچند که بر کسی پوشیده نبود بعد از شکایت دستیاران ساپینتو، پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته شود. اتفاقی که از مدت‌ها قبل مدیران باشگاه در فکر حل و فصل آن بودند، اما به نظر می‌رسد مسئله استقلال، نه طلب دستیاران ساپینتو که ماجرای جعل سند توسط این باشگاه باشد، چراکه در غیراین صورت باید مشکل آبی‌پوشان هم مانند سرخپوشان در صورت پرداخت بدهی حل و فصل می‌شد، اما پنجره باشگاه استقلال به مدت سه دوره بسته شده است، یعنی این تیم تا نقل‌و‌انتقالات زمستانی فصل آینده نیز اجازه جذب بازیکن و مربی جدید را ندارد!
پرسپولیس در صورت پرداخت طلب رادووشویچ می‌تواند این مشکل را حل کند، اما بعید است استقلال به این زودی‌ها از شر مشکل پیش آمده رها شود، چراکه داستان استقلال کاملاً متفاوت است و نامه هدایت ممبینی به حراست ورزش در خصوص استفاده از سربرگ و امضای دبیرکل فدراسیون بدون اطلاع او برای پرداخت طلب دستیاران ساپینتو بدجور استقلال را به چالش کشیده است. مسئله‌ای که اگرچه در داخل کسی به‌طور جدی پیگیر آن نشد، اما فیفا گویی قصد ندارد به سادگی از این تخلف بگذرد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار