کد خبر: 1209799
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
مستند «اولی‌ها» به کارگردانی عباس کیارستمی در موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

جوان آنلاین: در ادامه برنامه مرور آثار عباس کیارستمی که با همکاری بنیاد کیارستمی برگزار می‌شود، این‌بار به نمایش مستند «اولی‌ها» اختصاص دارد که فردا یک‌شنبه ۲۴ دی ماه رأس ساعت ۱۵ در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش در می‌آید.
فیلم مستند «اولی‌ها» به کارگردانی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۳ است که کیارستمی از اواخر مهر تا اوایل آذر۱۳۶۳ برای تولید این مستند در مدرسه توحید به سر برد و روزانه چند ساعت فیلم گرفت تا فیلم ۸۴ دقیقه‏‌ای «اولی ها» ساخت شود.
این فیلم که بر اساس دغدغه‌های عباس کیارستمی درباره مسائل کودکان ساخته‌شده، درباره لحظات به یادمانی کلاس اولی‌هاست. بچه‌هایی که برای نخستین‌بار از خانواده‌های‌شان جدا شدند، ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست. برخی زود به این محیط عادت می‌کنند، اما دیگران نیاز به زمان دارند.
این فیلم، بر رابطه ناظم مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده‌است. آقای ناظم، روز‌ها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند. بیشترین وقت او صرف قضاوت میان بچه‌هایی می‌شود که با هم نزاع کرده‌اند و در درجه بعد، بررسی و تنبیه انضباطی دانش‌آموزانی که با تأخیر به مدرسه رسیده‌اند. علاقه‌مندان برای تماشای این مستند باید به خیابان کارگرشمالی، جنب پارک لاله موزه هنر‌های معاصر تهران مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار