کد خبر: 1210648
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
این نخستین بار نیست که برانکو قصد نشستن روی نیمکت سرخپوشان پایتخت را دارد. ۹‌سال قبل درحالی‌که تنها چند روز از قائم‌مقامی نژادفلاح در پرسپولیس سپری شده بود، زمزمه نشستن برانکو به جای درخشان روی نیمکت پرسپولیس مطرح شد. درست مثل امروز که خبر بازگشت مرد کروات به جمع سرخپوشان به‌طور جدی مطرح است.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: بازگرداندن برانکو روی نیمکت پرسپولیس بی‌تردید روابط تیره وتار هواداران پرسپولیس با درویش را بهبود می‌بخشد. مرد کروات یکی از محبوب‌ترین و در عین حال موفق‌ترین مربیان پرسپولیس است، اما بازگشت برانکو به جمع سرخپوشان هزینه هنگفتی برای پرسپولیس خواهد داشت.
این نخستین بار نیست که برانکو قصد نشستن روی نیمکت سرخپوشان پایتخت را دارد. ۹‌سال قبل درحالی‌که تنها چند روز از قائم‌مقامی نژادفلاح در پرسپولیس سپری شده بود، زمزمه نشستن برانکو به جای درخشان روی نیمکت پرسپولیس مطرح شد. درست مثل امروز که خبر بازگشت مرد کروات به جمع سرخپوشان به‌طور جدی مطرح است.

مشکل قدیمی
۹ سال قبل هم که برانکو قصد بازگشت به فوتبال ایران را داشت با مشکل مالیاتی مواجه بود. مشکلی که به ۹ سال قبل از حضور مجدد او در فوتبال ایران برمی‌گشت. مشکلی ۱۵۰ هزار دلاری که گفته می‌شد جریمه هم به آن خورده است، اما پرسپولیس وعده حل آن را داده بود تا مرد کرواتی که روزی سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به دست داشت، این‌بار روی نیمکت یکی از تیم‌های باشگاهی کشور بنشیند، یکی از بحران‌زده‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ که آمار و ارقام نشان می‌داد برانکو بهترین گزینه برای نجات آن است. مربی که طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ میلادی عملکرد قابل توجهی در هشت باشگاه داشت و اتفاقاً در پرسپولیس هم خوش درخشید، آن‌هم در شرایطی که مشکلات این تیم در زمان حضور برانکو به مسائل مالی ختم نمی‌شد و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نیز از معضلات مهم زمان او در جمع سرخپوشان بود که مرد کروات را بر آن داشت تا به جوانان تیم فرصت بدهد و اتفاقاً موفق هم شد.


مرد همیشه پیگیر
حال بعد از ۹ سال، پرسپولیس یک‌بار دیگر سراغ این مربی رفته است. مربی که اگرچه با دلخوری از پرسپولیس جدا شد و دردسر‌های زیادی را بابت دریافت مطالباتش از سوی سرخپوشان متحمل شد، اما همواره در خصوص این تیم، موفقیت‌ها و ناکامی‌هایش صحبت می‌کرد و شاید به همین دلیل هم بعد از گذشت سال‌ها، همچنان یکی از مربیان محبوب هواداران پرسپولیس است و شاید به همین خاطر هم بود که درویش بعد از جدایی یحیی که می‌توانست داستان‌ساز شود نام برانکو را مطرح کرد. نامی که باعث خوابیدن طوفان احتمالی شد که می‌توانست او را هم همراه یحیی از پرسپولیس ببرد.


چراغ سبز به سرخپوشان
برانکو خیلی زود و با اولین زمزمه‌ها برای بازگشت مجدد به پرسپولیس چراغ سبز نشان داد، خصوصاً که بعد جدایی از جمع سرخپوشان خیلی هم موفق نبود. با وجود این او برای بازگشت مجدد به جمع سرخپوشان با مشکلی تکراری مواجه بود، مشکل مالیاتی که اگرچه گفته می‌شد مدت‌ها قبل تسویه شده، اما جریمه‌اش می‌توانست برای مرد کروات داستان‌ساز شود. شاید به همین دلیل بود که وقتی نماینده رسمی باشگاه بدون مدرک از تسویه جریمه بدهی او صحبت به میان آورد، برانکو یک گام به عقب برداشت و با انتشار بیانیه‌ای از مشکلات خانوادگی خبر داد. بیانیه‌ای که به نظر می‌رسید بیشتر شبیه به ترفندی برای خریدن زمان است تا عدم حضور دوباره روی نیمکت پرسپولیس. شاید هم برای افزایش رقم قراردادش با سرخپوشان که بی‌تردید کم نخواهد بود!


مفاصاحساب هزینه‌بردار
در عین ناباوری، اما تنها بعد از چند روز باشگاه پرسپولیس مدعی پرداخت رقم جریمه مالیات برانکو شد، رقمی که گفته می‌شد کم هم نیست! پرداختی که نتیجه جلسات متعدد هیئت‌مدیره پرسپولیس بود. هیئت مدیره‌ای که برانکو گزینه اول و آخر آن برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس بود، درست برخلاف ادعای درویش که گفته بود ۱۰ گزینه خارجی را در دست بررسی دارد. در پی تأکید هیئت‌مدیره جهت پیگیری جدی مذاکره با برانکو، اقدامات لازم جهت تسویه‌حساب مالیاتی مربوط به قرارداد همکاری فی‌ما‌بین از سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ انجام شد و با طی شدن مراحل اداری، مفاصاحساب مالیاتی روز گذشته در اختیار چلنگر قرار گرفت تا به دست برانکو برسد. اقدامی که نشان می‌دهد مذاکره با برانکو جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود، آن‌هم در شرایطی که حضور این مربی بی‌تردید هزینه گزافی برای پرسپولیس به دنبال خواهد داشت، چراکه پرسپولیس علاوه بر رقمی که در صورت همکاری مجدد با برانکو برای این مربی در نظر خواهد گرفت، بدهی قابل توجهی نیز بابت بدهی مالیاتی او و جریمه آن نیز متحمل خواهد شد، آ‌ن‌هم در شرایطی که بر کسی پوشیده نیست سرخپوشان امسال به‌طور جدی با مشکلات مالی مواجه هستند، به‌گو‌نه‌ای که بار‌ها و بار‌ها وعده مدیرعامل جهت پرداختی به بازیکنان توخالی از آب درآمد! خلف وعده‌ای که علاوه بر بازیکنان، حتی صدای سرمربی سابق تیم را هم درآورد. با وجود این پرسپولیس دست روی گزینه‌ای گذاشته که بی‌تردید هیچگونه سنخیتی با شرایط مالی این باشگاه ندارد، اما شاید درویش جای حساب و کتاب کردن برای جذب مربی به این می‌اندیشد که چند صباحی دیگر از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد و بدهی برانکو و پرداخت رقم قرارداد او می‌ماند برای مدیر بعدی، درست همانطور که پرداخت مالیات برانکو، ۹ سال بعد توسط او پرداخت شد، نه نژادفلاحی که برانکو را به پرسپولیس آورده بود!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار