کد خبر: 1210877
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفتگو با «جوان»:
متأسفانه افزایش مالیات بر ارزش افزوده قطعاً منجر به بروز تورم در جامعه خواهد شد، وقتی فردی مالیات بر ارزش افزوده بیشتری بدهد خدماتی را که به مردم می‌دهد گران‌تر می‌کند تا اثر این مالیات را کاهش دهد.

جوان آنلاین: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس معتقد است هدف دولت این بود که تأمین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تأمین کند، این اقدام منجر به فشار تورمی در جامعه می‌شود، البته نمایندگان درصدد هستند در بحث بودجه این موضوع را برطرف کنند.
حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» درباره تأثیر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده گفت: متأسفانه افزایش مالیات بر ارزش افزوده قطعاً منجر به بروز تورم در جامعه خواهد شد، وقتی فردی مالیات بر ارزش افزوده بیشتری بدهد خدماتی را که به مردم می‌دهد گران‌تر می‌کند تا اثر این مالیات را کاهش دهد.
وی در ادامه بیان کرد: با افزایش مالیات بر ارزش افزوده خدمات‌رسانی به مردم گران‌تر و منجر به تورم خواهد شد.
این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با این وضعیتی که مردم در آن قرار دارند و از نظر هزینه‌های معیشتی در فشار هستند، وضعیت عوارض مالیاتی جدید قطعاً وارد کردن فشار بیشتر بر مردم است.
وی ادامه داد: ما باید این فشار‌ها را بیشتر کنیم، پیشنهاد مجلس به دولت این است که هزینه پروژه‌هایی را که خیلی ضروری نیستند پایین آورد و تخصیص‌های آن‌ها را حذف کند تا از این شرایط حال تورمی خارج شویم.
صالحی دارانی گفت: همین که مردم ببینند تورم چند درصد کاهش پیدا کرده است دلگرم می‌شوند، اما اینکه دوباره منتظر یک موج تورمی جدید باشیم قطعاً برای نظام جمهوری اسلامی آسیب‌زاست و بدنه عظیمی از مردم را از دست خواهیم داد.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: وقتی ما مردم را از دست بدهیم قطعاً دیگر جای امیدی نخواهد بود. این نوع تصمیمات و کار‌ها برای نظام هزینه بردار است.
این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: مردم ما پای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره و در تمام عرصه‌ها وفاداری خود را به نظام اعلام کرده‌اند، با افزایش مالیات بر ارزش افزوده نظام جمهوری اسلامی ایران پایگاه خود را از دست خواهد داد.
وی بیان کرد: متأسفانه ما هنوز فرار‌های مالیاتی زیادی در کشور داریم و دولت بهتر است به سمت شناسایی این درآمد‌ها برود تا اینکه از بخش شفاف اقتصاد مالیات بیشتری بگیرد.
نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: از سوی دیگر وضعیت گمرکات خوب نیست و هزینه‌های بالاسری که افراد تحت عناوین مختلف در گمرکات می‌گیرند، اگر متمرکز شود و مستقیماً به حساب دولت برود خیلی از مشکلات ما را حل می‌کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر خیلی از درآمد‌هایی که در گمرک اخذ می‌شود به جای اینکه به حساب دولت برود به حساب اشخاص می‌رود. اگر مدیریت داشتیم می‌توانستیم جلوی این اقدامات و همچنین فرار‌های مالیاتی را بگیریم و درآمد فوق بالایی به جیب دولت برود نه اینکه مالیات بر ارزش افزوده بیشتر و بیشتر شود.
وی گفت: دولت برای تأمین منابع مورد نیاز خود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ساده‌ترین راه یعنی دست کردن در جیب مردم را انتخاب کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار