کد خبر: 1211138
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ترفند درويش و پرداخت جريمه مالياتي هم جواب نداد
مرد کروات در همان روز نخست پاسخ خود را به دلبری، عضو هیئت مدیره پرسپولیس داده بود، اما درویش امیدوار بود با حل مشکل مالیاتی، برانکو را برای حضور مجدد روی نیمکت پرسپولیس مجاب کند
دنیا حیدری

جوان آنلاین: حرف برانکو دو تا نشد و نمایش توافق با مرد کروات رسماً به پایان رسید تا اوضاع پرسپولیس همچنان بعد از جدایی یحیی نابسامان و به‌هم‌ریخته‌تر از قبل شود!
مرد کروات در همان روز نخست پاسخ خود را به دلبری، عضو هیئت مدیره پرسپولیس داده بود، اما درویش امیدوار بود با حل مشکل مالیاتی، برانکو را برای حضور مجدد روی نیمکت پرسپولیس مجاب کند. درحالی‌که تمام کسانی که با برانکو کار کرده بودند خوب می‌دانستند حرف او یکی است، به همین دلیل حل مشکل مالیاتی و سفر مدیرعامل سرخپوشان به قطر برای مذاکره مجدد هم نتوانست پروفسور را برای حضور در تهران قانع کند.

حضور مجدد برانکو در جمع سرخپوشان هم برای باشگاه و هم درویش اتفاقی دو سر برد بود، شاید هم به همین دلیل مدیرعامل سرخپوشان ترجیح داد اینطور وانمود کند که حل مشکل مالیاتی به حضور برانکو در پرسپولیس می‌انجامد. درحالی‌که شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان پرسپولیس خوب می‌دانستند حرف برانکو دوتا نخواهد شد. با وجود این ترجیح دادند تا لحظه آخر منتظر بمانند که شاید نظر مرد کروات را با حل مشکل مالیاتی تغییر دهند، اما نه‌تن‌ها تغییری در نظر برانکو ایجاد نشد که این انتظار بی‌مورد به ضرر پرسپولیس تمام شد؛ از یک‌سو پرسپولیس زمان طلایی آماده‌سازی و جذب بازیکن در نیم‌فصل و همچنین مذاکره جدی با سایر گزینه‌ها را از دست داد و از سوی دیگر با توجه به بالا رفتن قیمت ارز و همچنین هزینه هنگفتی که پرداخت جریمه مالیاتی برانکو روی دست پرسپولیس گذاشت، این باشگاه ضرری میلیاردی را متحمل شد، بی‌آنکه در این میان سودی نصیبش شود.

از مدیرعامل پرسپولیس بیش از این هم انتظار نمی‌رفت. او که در واکنش به اعتراض بازیکنان جهت دریافت مطالباتشان صراحتاً گفته بود کاش قهرمان نمی‌شدیم که مجبور به پرداخت پاداش شویم باید هم کار را به جایی می‌کشاند که یحیی فرار را به قرار در پرسپولیس ترجیح دهد. اما حتی بعد از یحیی هم درویش نتوانست اوضاع را سروسامان دهد و به جای روشن کردن تکلیف نیمکت تیمش ترجیح داد به نمایش توافق با برانکو ادامه دهد. مردی که تنها راه چاره درویش برای ادامه حضور در پرسپولیس بود وقتی نه بازیکنان خواهان ادامه حضور او هستند و نه حتی هواداران! پرسپولیس در ابتدای فصل به دلیل بهانه‌جویی‌های مدیریت باشگاه نتوانست آنطور که باید و شاید در جذب بازیکن موفق عمل کند و همین مسئله صدای هواداران را درآورد، اما حالا اوضاع به مراتب بدتر هم شده است، چراکه دلیل اصلی جدایی یحیی مدیریت باشگاه بود. مدیریتی که در جلب نظر برانکو هم نتوانست موفق عمل کند و پروفسور با زدن دست رد به سینه پرسپولیس اوضاع این تیم را آشفته‌تر کرد. اگرچه برانکو دلیل اصلی پاسخ منفی خود به سرخپوشان را مشکلات خانوادگی عنوان کرده، اما از شائبه اختلاف دو طرف بر سر مسائل مالی، دستیاران خارجی و بازگرداندن کریم باقری هم نمی‌توان به سادگی گذشت. اختلافاتی که مقصر اصلی آن بی‌تردید درویش است و بس.

حال اوضاع تیمی که فصل قبل فاتح سه‌گانه داخلی شد، به قدری آشفته است که درست در روز‌هایی که سایر تیم‌ها خود را برای شروعی قدرتمند در دور برگشت لیگ آماده می‌کنند، همچنان بدون سرمربی است و بدتر اینکه همچنان هیچ گزینه قطعی هم برای نیم‌فصل دوم ندارد! شاید درویش تصور می‌کرد حضورش در قطر برانکو را ناچار به پذیرش پیشنهاد پرسپولیس کند، اما برخلاف انتظار او، مرد کروات در معذورات قرار نگرفت و حالا مدیرعامل سرخپوشان باید به شکلی دیگر مشکل اساسی تیمش را برطرف کند. البته اگر برنامه‌ای برای حل و فصل این مشکل بزرگ داشته باشد.
البته مدیرعامل پرسپولیس مدعی بود این باشگاه علاوه بر برانکو، ۱۰ گزینه را دیگر را هم مدنظر دارد، اما بی‌تردید اگر باشگاه پرسپولیس علاوه بر برانکو با ۱۰ مربی دیگر هم وارد مذاکره شده بود، حاضر به پرداخت جریمه مالیاتی مرد کروات جهت جلب رضایت او نمی‌شد. درحالی‌که درویش با وجود اینکه خوب می‌دانست برانکو به دلبری پاسخ منفی داده، جریمه مالیاتی او را پرداخت کرد تا شاید به این طریق بتواند او را به حضور مجدد در جمع سرخپوشان راضی کند.
بعد از قطع شدن امید پرسپولیس به حضور برانکو، هیئت مدیره این باشگاه چهارشنبه تشکیل جلسه داد تا در خصوص گزینه‌های بعدی به اجماع برسد و گفته می‌شود که نام سرمربی جدید پرسپولیس یک‌شنبه اعلام می‌شود. البته درویش ۱۰ روز قبل هم مدعی شده بود که در پایان هفته سرمربی پرسپولیس معرفی می‌شود که این اتفاق نیفتاد و حالا باید دید در دومین تاریخ مشخص شده تکلیف نیمکت مدافع عنوان قهرمانی لیگ مشخص می‌شود و پرسپولیس می‌تواند به شروعی تازه با سرمربی جدید امیدوار باشد یا همچنان هوادار این تیم باید منتظر انتخاب آقایان و مشخص شدن سرمربی تیم به انتظار بنشیند! انتظاری که بی‌شک به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار