کد خبر: 1212160
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وزیر خارجه الجزایر در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری نشست سران اوپک گازی در اسفند ماه در الجزایر، مشارکت آیت‌الله رئیسی در این نشست را حائز اهمیت خواند.

جوان آنلاین: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه و به منظور شرکت در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه در نیویورک حضور دارد، امشب (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه به وقت تهران با «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از جمله مباحث مورد گفتگو در این دیدار بود.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

امیرعبداللهیان و همتای الجزایری در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و مقابله با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها تأکید کردند.

احمد عطاف وزیر خارجه الجزایر در دیدار با همتای ایرانی نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه را بااهمیت توصیف و از حمایت ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست آتی سران اوپک گازی در اسفند ماه سالجاری در الجزایر، مشارکت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران را در این نشست حائز اهمیت ویژه خواند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این در دیدار نایب رئیس مجلس الجزایر گفته بود که ایران در اجلاس سران اوپک گازی در الجزایر مشارکت فعالی خواهد داشت.

دو وزیر خارجه بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری و ضرورت اجرایی کردن توافقات منعقده پیشین بین دو کشور تأکید کردند.

امیرعبداللهیان و همتای الجزایری نسبت به تدوین و امضای اسناد مورد نیاز در دیگر حوزه‌های همکاری هم ابراز تمایل کردند.

۲۷ مهر ماه نیز امیرعبداللهیان با همتای الجزایری درباره روابط دوجانبه و تحولات در غزه تلفنی گفتگو کرده بود. احمد عطاف ۱۷ تیر ماه سالجاری در سفرش به تهران و در دیدار با همتای ایرانی درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در مدت حضورش در نیویورک با وزرای خارجه روسیه، فرانسه، لبنان و همچنین گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرده بود. سخنرانی در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه و ملاقات با برخی همتایان و مقام‌های سازمان ملل از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر به نیویورک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار