کد خبر: 1212408
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی علیه‌السلام با اجرای پویش مردمی «بنام پدر» ظرف دو هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمود.

جوان آنلاین: به برکت نام نامی علی علیه‌السلام و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ 13 دی ماه تا به امروز زمینه آزادی 37 زندانی زن و 497 بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 6 هزار و 665 میلیارد ریال فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این خصوص ستاد دیه اصفهان با استخلاص 56 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی 42 و 39 محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع 534 زندانی مساعدت شده تنها 9 نفر بابت پرداخت دیه و الباقی به تفکیک، 327 نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، 143 نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و 55 مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انساندوستانه «بنام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به ثلث دیون مورد مطالبه از جانب اولیاءدم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار