کد خبر: 1212504
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
حذف از کوپادل‌ری و خطر برکناری ژاوی
ژاوی هرناندز به آخرین روز‌های کاریش در بارسلونا نزدیک شده است. کاتالان‌ها یک جام دیگر را نیز از دست دادند تا هواداران این تیم به شدت نگران آینده بارسا باشند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: ژاوی هرناندز به آخرین روز‌های کاریش در بارسلونا نزدیک شده است. کاتالان‌ها یک جام دیگر را نیز از دست دادند تا هواداران این تیم به شدت نگران آینده بارسا باشند. اتلتیکوبیلبائو همان رقیب سرسختی است که هر وقت سد راه بارسا در کوپا‌دل‌ری شده این تیم را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده است. بیلبائو و بارسلونا در یک‌چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا باز هم به جنگ هم رفتند و این شاگردان ارنستو والورده بودند که با تحمیل باخت ۴ بر ۲، کاتالان‌ها را کنار زدند. بیلبائو در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ نیز بارسا را در جام حذفی شکست داده بود و حالا با پیروزی در ژانویه ۲۰۲۴ در حذف تیم ژاوی هت‌تریک کرده است. ژاوی برای دفاع از عملکرد بازیکنانش هیچ توجیهی نداشت. هنوز یک دقیقه از بازی نگذشته بود که دروازه بارسلونا در ورزشگاه سن‌مامس باز شد! این تیم در ادامه ۲ بر یک از بیلبائو پیش افتاد، اما بعد از تساوی بازی، این تیم میزبان بود که در وقت‌های اضافه نسخه بارسلونا را پیچید. حذف تلخ از کوپادل‌ری آنقدر برای کاتالان‌ها غیرقابل باور بود که خبر برکناری احتمالی سرمربی به سرعت منتشر شد. بااین‌حال خوان لاپورتا، رئیس باشگاه هنوز کاسه صبرش لبریز نشده و ترجیح می‌دهد در چند بازی آینده همچنان به ژاوی فرصت جبران بدهد.
دو هفته پیش آبی‌واناری‌ها در ریاض ۴ بر یک مغلوب رئال‌مادرید شدند و قهرمانی سوپرکاپ را از دست دادند. شکست سنگین به بیلبائو در واقع دومین جام را از تیم ژاوی گرفت. با شرایطی که این تیم در لالیگا دارد و بازی سخت با ناپولی، هواداران امیدی به کسب جام در این فصل ندارند. بارسا فعلاً هشت امتیاز کمتر از خیرونای صدرنشین دارد و از رئال ۵۱ امتیازی هم هفت امتیاز کمتر ذخیره کرده است. در لیگ قهرمانان هم بازی با ناپولی در پیش است. با اینکه هنوز باشگاه امیدوار به موفقیت تیم است، اما گفته می‌شود حذف از اروپا آخرین فرصت لاپورتا به ژاوی محسوب می‌شود. این بیست‌و‌پنجمین شکست بارسلونا تحت هدایت ژاوی بود. او حالا رکورددار باخت در بین مربیان تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. ژاوی نه تنها جایگاهش را در بین برخی بازیکنان از دست داده، بلکه بسیاری از هواداران نیز خواهان برکناری او و همچنین بازگشت رونالد کومان هستند. علاوه بر این مسئولان باشگاه از هم‌اکنون نگران عدم حضور در سوپرجام اسپانیا و ضرر مالی آن هستند. چهار تیم برتر اسپانیا (قهرمان‌ها و نایب‌قهرمان‌های لالیگا و کوپا‌دل‌ری) در سوپرجام حاضر خواهند بود و هر تیم ۵ میلیون یورو درآمد خواهد داشت. سرمربی بارسلونا خودش هم می‌داند با یک لغزش دیگر حکم اخراجش صادر خواهد شد: «همه مربیان تیم‌های بزرگ روی جام‌ها حساب می‌کنند، اما من ناراحت نیستم، چون تا لحظه آخر با بازیکنانی جوان جنگیدیم. با این‌حال احساس ناامیدی دارم، چون فرصت گلزنی زیادی داشتیم. این واقعیت است که اگر ما در سطح رقابت نباشیم، طبیعی است که من بروم. در باشگاهی بزرگ هستیم. من مربی بارسا هستم. می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. اگر قهرمان نشویم، این مربی است که باید برود.»
ژاوی در خصوص عملکرد بازیکنانش تأکید کرد: «تلاش کردیم و برابر تیمی عالی، خیلی خوب بازی کردیم. آن‌ها در خانه دفاع قدرتمندی دارند. وقتی نتیجه مساوی شد، من متوجه شرایط سخت بازی شده بودم. ما فرصت خوبی در جریان بازی داشتیم و در تمام دقایق هجومی بودیم. بازی سختی بود، اما حالا باید به لالیگا و لیگ قهرمانان فکر کنیم. باید سربلند باشیم، چون تا پایان جنگیدیم. این اتفاق به‌خاطر نبود تمرکز و اشتباهات مشخص رخ داد. فوتبال بازی اشتباهات است. پیروزی برای ما بود، اما از دستش دادیم، ولی به بازیکنان جوان تیمم افتخار می‌کنم. برای قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان می‌جنگیم. آرام هستم و مهم‌ترین جام‌ها هنوز مانده است. برای آن‌ها خواهیم جنگید. جامی را از دست دادیم که امید زیادی به فتحش داشتیم. در وقت اضافه بازی را واگذار کردیم. بیلبائو شایسته صعود بود، اما من به بازیکنان جوانم که خیلی خوب بازی کردند افتخار می‌کنم. باعث تأسف است که نتوانستیم پیروز شویم. به آن‌ها گفتم به‌خاطر اینکه تمام تلاش‌شان را کردند به آن‌ها افتخار می‌کنم. بارسلونا با بردن از جا بلند خواهد شد. باید روی لالیگا و لیگ قهرمانان تمرکز کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار