کد خبر: 1214244
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
سخنگوی کاخ کرملین امروز (یکشنبه) گفت: مقام‌های اتحادیه اروپا برای منحرف کردن توجه عمومی از مشکلات اقتصادی داخلی‌شان، درحال ایجاد تصویری از روسیه به عنوان یک دشمن هستند.

جوان آنلاین: «دیمیتری پسکوف» افزود: از یک سو، ۵۰ میلیارد یورو (۵۴ میلیارد دلار) که اتحادیه اروپا در اوایل این هفته به اوکراین برای چهار سال آینده اختصاص داد، مبلغ چندان مهمی نیست، اما از سوی دیگر در بحبوحه بحران اقتصادی کشور‌های این اتحادیه، همچنان [مبلغ]قابل توجهی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه افزود: آن‌ها [اتحادیه اروپا]نیاز دارند که دشمن ایجاد کنند تا افزایش هزینه‌ها را توجیه کنند.

پسکوف تصریح کرد: در این زمینه بهترین راه حل منحرف کردن توجه [عموم]، با ایجاد نوعی دشمن و حفظ این تصویر است و البته در این مورد، به نظر آن‌ها کسی بهتر از روسیه احتمالا وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، همزمان با افزایش نگرانی مقام‌های اروپایی درباره احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن از اوکراین، سران کشور‌های اروپایی روز پنجشنبه با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف موافقت کردند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما امروز به توافق رسیدیم. رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی اضافی برای اوکراین در چارچوب بودجه اتحادیه اروپا توافق کردند. با این کار بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش بینی برای اوکراین تضمین شد.

رئیس شورای اروپا با نیم‌نگاهی به احتمال بازگشت ترامپ در کاخ سفید، عنوان کرد: ما از آنچه در معرض خطر است، آگاه هستیم و مسئولیت حمایت از اوکراین را بر عهده می‌گیریم.

سخنگوی کرملین در واکنش به مصوبه سران اتحادیه اروپا برای کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین اظهار داشت: واضح است که بار مالی حمایت از رژیم کی‌یف توسط واشنگتن به دوش مالیات دهندگان اروپایی افتاده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار