کد خبر: 1215579
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
به رغم پافشاری شماری از کشور‌های غربی بر قطع کمک‌ها به آژانس امداد رسانی آنروا، طیفی از رسانه‌های مطرح جهان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در باریکه غزه، همچنان فعالیت آنروا را ضروری می‌دانند.

در پی طرح ادعای ارتباط برخی از کارکنان آژانس امدادرسانی آنروا (UNRWA) به عنوان نهاد وابسته به سازمان ملل با حماس، رسانه‌های جهان  به این موضوع که آن را روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال با استناد به سرویس اطلاعات مخفی رژیم صهیونیستی مطرح کرد، واکنش نشان داده اند. روزنامه امریکایی نیویورک تایمز می‌نویسد که کشور‌هایی مانند ایالات متحده باید مراقب قطع کامل حمایت خود از این آژانس کمک رسان باشند این موضوع با توجه به شرایط فلسطینی‌ها اهمیت دارد.

نشریه آلمانی اشپیگل  نوشت که  سازمان امداد فلسطین در حال حاضر هیچ جایگزینی ندارد. بعید است که اسرائیل خود مراقبت از غیرنظامیان غزه را به عهده بگیرد. به همین دلیل است که سازمان کمک و کار آن برای بقای بسیاری در نوار غزه ضروری است. اما نشریه هامبورگ بر این نکته تاکید دارد که آینده سازمان ممکن است در خطر باشد آنهم در زمانی که صد‌ها هزار فلسطینی بیش از هر زمان دیگری به کمک آن‌ها وابسته اند. ایریش تایمز نیز به همین ترتیب استدلال می‌کند که سقوط تدارکات به غزه می‌تواند اسرائیل را مجبور کند که نقش بزرگ‌تری در توزیع کمک‌ها به عهده بگیرد، اما این  وظیفه‌ای است که اسرائیل قطعاً نمی‌خواهد انجام دهد.
روزنامه اسپانیایی ال پایی با فوریت بیشتری نسبت به پایان دادن به حمایت از سازمان امدادرسانی فلسطین هشدار داد و تصریح کرد که این تصمیم تنها شرایط غیرانسانی را که مردم غزه در آن زندگی می‌کنند، روزنامه دانمارکی پولیتیکز این هشدار را تکرار می‌کند: دانمارک، مانند نروژ، باید به پرداخت کمک‌ها به آنروا پایبند باشد آنهم به این دلیل که  آنروا یک سازمان کمک رسانی ضروری در غزه است و جنگ در آنجا ادامه دارد. توقف کامل کمک‌ها مجازاتی جمعی برای مردم غیرنظامی غزه است.

برچسب ها: غزه ، جنگ غزه ، جنگ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار