جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است، خودروهای داخلی ما متوسط بیش از هشت لیتر میسوزانند و این یک فاجعه قلمداد میشود. میتوان منابع واردات بنزین را در بخش اصلاح خودروهای داخلی هزینه کرد. از اینرو میتوان صنعت خودروسازی را متحول و آلودگیهای زیستمحیطی را برطرف و حتی جلوی خروج ارز را از کشور گرفت.
کیوان مرادیان کوچکسرایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ناترازی بنزین و تأکید بر رفع مشکلات موتور خودروهای تولیدی در داخل کشور گفت:عدم بهینهسازی در مصرف انرژی، مشکلات در موتور خودروهای تولید داخل و همچنین کمبود تولید انرژی از جمله مشکلات در زمینه ناترازی بنزین در کشور محسوب میشود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئله بهینهسازی مصرف انرژی یکی از اصول اولیه در زمینه جلوگیری از ناترازی بنزین است.
وی با بیان اینکه در زمینه ناترازی بنزین احکامی را در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دادیم، تأکید کرد: البته بهینهسازی شامل واردات و حتی ورود خودروسازان ما به حوزه ماشینهای هیبریدی و الکترونیکی بوده است.
این مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات خودروهای فرسوده و تردد آنها در شهرهای بزرگ اظهار کرد: ما باید تولید خودروهایی که مصرف سوخت پایینی دارند را مورد تشویق قرار دهیم.
مرادیان کوچکسرایی با بیان اینکه باید مدیریت صحیح در توزیع را بنزین داشته باشیم، ادامه داد: بهینهسازی در حوزه انرژی یکی از راهکارها برای این بخش قلمداد میشود البته باید صرفهجویی نیز در این رویکرد مبنای کار قرار گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که مصرف انرژی بالایی دارند باید هزینه آن را پرداخت کنند، ادامه داد: نباید این هزینهها به سمت قشر ضعیف جامعه سوق داده شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهای داخلی مصرف و بنزین زیادی را میسوزانند، تأکید کرد: بسیاری از کشورها در حال حاضر به سمت تولید خودروهای پایه گازسوز، هیبریدی و برقی حرکت کردند.
وی تأکید کرد: خودروهای داخلی ما متوسط بیش از هشت لیتر میسوزانند و این یک فاجعه قلمداد میشود.
مرادیان کوچکسرایی با بیان اینکه میتوان منابع واردات بنزین را در بخش اصلاح خودروهای داخلی هزینه کرد بیان داشت: از این رو میتوان صنعت خودروسازی را متحول و آلودگیهای زیستمحیطی را برطرف و حتی جلوی خروج ارز از کشور را گرفت.