کد خبر: 1216828
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر حماس تا ماه رمضان اسرایش را آزاد نکند، به رفح حمله خواهد کرد، موضعی که دیروز با واکنش غیرمستقیم حماس روبه‌رو شد. قسام می‌گوید که نتانیاهو «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته است
جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر حماس تا ماه رمضان اسرایش را آزاد نکند، به رفح حمله خواهد کرد، موضعی که دیروز با واکنش غیرمستقیم حماس روبه‌رو شد. قسام می‌گوید که نتانیاهو «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته است. 
 
به گزارش «جوان»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه درخواست‌های فزاینده برای توقف تهاجم به رفح را نادیده گرفت و قول داد «کار را در غزه تمام کند»، اظهاراتی که نشان از تصمیم او برای حمله به رفح دارد. پیش از او، بنی‌گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضرب‌الاجل ماه رمضان برای شروع حمله به رفح تعیین کرده بود. گانتس در کنفرانسی با رهبران یهودی امریکایی گفته بود: «اگر تا ماه رمضان گروگان‌های ما در خانه نباشند، جنگ تا منطقه رفح ادامه خواهد یافت.» تصمیم ادامه عملیات در غزه با حمله به رفح در شرایطی است که نتانیاهو روز سه‌شنبه ملاقاتی پرتنش با خانواده اسیران اسرائیلی که حماس آن‌ها را آزاد کرده، برگزار کرد که در آن، چند تن از بستگان اسرای اسرائیلی که در جلسه حضور داشتند از کابینه او به شدت انتقاد کردند. ظاهراً نتانیاهو در جلسه، به خانواده‌های اسرائیلی گفته که این، کابینه او و ارتش بوده که اسرای آزاد شده را برگردانده‌اند که همین باعث عصبانیت خانواده‌ها شده است. دنی میران، که پسرش «عمری» به همراه ۲۴۰ اسرائیلی دیگر اسیر شده بود، در واکنش به این موضع، جلسه را ترک کرد و گفت که احساس می‌کند اطلاعاتی که درباره نحوه آزادی اسرا به او داده شده، «توهین‌آمیز» است. او به کانال ۱۳ اسرائیل گفت: «من وارد جزئیات آنچه در جلسه مطرح شد نمی‌شوم، اما کل این عملکرد زشت، توهین‌آمیز و کثیف بود.» او گفته که «آن‌ها (کابینه نتانیاهو) می‌گویند ما این کار (آزادی اسرا) را کردیم، در حالی که کسی که اسرای ما را برگرداند، سنوار بود نه آنها.» میران گفته اینکه در جلسه گفته شده که آن‌ها (ارتش) می‌گویند که ما آزادی اسرا را به حماس دیکته کرده‌ایم «من را عصبانی می‌کند. آن‌ها حتی یک حرکت را هم دیکته نکرده بودند.» جنیفر مستر یکی دیگر از حاضران در جلسه با نتانیاهو که همسرش اسیر است گفته که این یک جلسه بسیار آشفته بود، بسیاری از افراد داد و فریاد می‌کردند.
در حالی که مقام‌های کابینه جنگ رژیم صهیونیستی می‌گویند که اولویت آن‌ها بازگردان اسرا است، خانواده‌های اسرا، به این روایت اعتماد ندارند، به‌خصوص که تعیین ضرب‌الاجل حمله به رفح، وضع مخاطره‌آمیزی برای اسرای اسرائیلی به وجود آورده است. گردان‌های القسام (شاخه مسلح جنبش حماس) پیامی را در رابطه با اسرای خود به صهیونیست‌ها ارسال و در آن اعلام کرد که دولت به رهبری بنیامین نتانیاهو درباره اسیران دروغ می‌گوید. به گزارش ایسنا، قسام با اشاره به تأخیر کابینه اشغالگر در دستیابی به توافق در مورد اسیران صهیونیست، با انتشار تصویری حاوی پیامی مبنی بر «دولت شما به شما دروغ می‌گوید»، نشان داد که نتانیاهو پرونده‌ای با عنوان «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته و آن را با فایل دیگری با عنوان «رشوه‌گیری که منجر به انسجام ائتلاف حاکم می‌شود» در مقابل خود قرار داده است. یک هفته پیش گردان‌های القسام از کشته شدن سه اسیر دیگر صهیونیست در بمباران غزه خبر داده بود. هرچند به نوشته واشینگتن‌پست از قول یک منبع آگاه رد درخواست حماس از سوی نتانیاهو برای تکمیل توافق مبادله اسرا به این معنا نیست که او مانع از مشارکت و فعالیت پشت پرده مذاکره‌کنندگان اسرائیلی در رایزنی‌ها با هدف دستیابی به توافق می‌شود، ولی یک منبع اصلی در جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش قصد دارد مذاکرات را تا زمانی که کمک‌ها به شمال نوار غزه وارد شود، متوقف کند. این منبع برجسته حماس روز شنبه گفت در حالی که گرسنگی مردم فلسطین را می‌بلعد، نمی‌توان مذاکره کرد. چهار مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که تل‌آویو انتظار دارد به عملیات نظامی تمام‌عیار در غزه برای شش تا هشت هفته دیگر ادامه دهد، چراکه برای تهاجم زمینی به رفح جنوبی‌ترین شهر غزه آماده می‌شود. 
 
 شمال و جنوب غزه با جاده دونیم می‌شود
منابع عبری از آغاز احداث یک جاده آسفالته در مرکز نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند که شمال و جنوب نوار غزه را به طور کامل از هم جدا می‌کند. به گزارش مهر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش است با احداث یک جاده آسفالته از شرق به غرب نوار غزه، شمال و جنوب این باریکه را به طور کامل از هم جدا کند. در گزارش کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره آمده است که هدف از احداث این جاده آسفالته این است که ارتش اسرائیل را قادر سازد تا در آینده در صورت هرگونه عملیاتی از سوی مقاومت وارد غزه شده و واکنش نظامی نشان دهد. یکی از نظامیان صهیونیست ضمن اشاره به فراهم شدن مقدمات احداث این جاده، عنوان کرد: این جاده شمال نوار غزه را از جنوب آن جدا می‌کند، تا اسرائیل بتواند حرکت بین دو طرف را کنترل کرده و به طور مؤثر توانایی نفوذ به نوار غزه را داشته باشد. ارتش رژیم صهیونیستی در راستای احداث این جاده که ۷۴۹ نام دارد، تخریب ساختمان‌های اطراف آن را آغاز کرده است. 
 
قطع برق نيمي از شهرهاي صهیونیست‌نشین در حمله سایبری 
بسیاری از شهر‌های رژیم صهیونیستی برای ساعاتی عصر یک‌شنبه به طور همزمان در خاموشی فرو رفته و بدون برق باقی ماندند. به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان تأکید کردند، چندین شهر و شهرک بزرگ در فلسطین اشغالی از جمله عسقلان، صفد، ریشون لتسیون، بتاح‌تکفا، حیفا و هرتزلیا برای ساعاتی به طور کامل در بی‌برقی به سر بردند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از شرکت برق این رژیم ضمن تأیید قطع گسترده برق در مناطق وسیعی از فلسطین اشغالی ادعا کرد که این امر به دلیل حمله سایبری نبوده است. به گزارش این رسانه عبری زبان، ده‌ها هزار خانواده ساکن نقاط مختلف دچار قطعی برق شده‌اند. علت این مشکل، اختلال در یک نیروگاه تولید برق اعلام شده است. براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شبکه ۱۲ بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای ساعت‌ها به دلیل خروج یک نیروگاه تولید برق از مدار دچار قطعی برق شده و بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی با مشکل بی‌برقی مواجه شدند. نیروگاه از مدار خارج شده در بتاح‌تکفا قرار دارد، اما قطعی برق در چند نقطه دورتر در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم گزارش شده بود. شرکت برق اسرائیل با وجود آنکه از خروج نیروگاه مذکور از مدار سخن گفت، اما دلیل وقوع این اختلال و خروج آن را اعلام نکرده و تنها بر نبود حمله سایبری علیه آن تأکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار