کد خبر: 1216847
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
رییس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر دوشنبه در جلسه ستاد دیه استان کرمان که با حضور هیأت امنای ستاد دیه استان برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون ۲۹۳ نفر در زندان‌های استان کرمان بدلیل جرایم غیر عمد، چشم انتظار کمک‌های خیرین و نیکوکاران کرمانی هستند که امیدواریم زمینه آزادی تعدادی از این مددجویان در ماه شعبان و تعدادی دیگر درجشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان فراهم گردد.

به گزارش مهر، وی درخصوص ۲۴۸ مددجویی که از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۸۴ نفر بدلیل بدهی مالی، ۸۴ نفر بدلیل مهریه و ۴۹ نفر بدلیل نفقه و ۴ نفر بدلیل تصادفات نفر بدلیل صدمه بدنی در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر حبس بودند که با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده اندو ۲۷ مددجوی دیگر با اخذ گذشت و تخفیف رضایتمندانه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد: شهرستان‌های کرمان، بم و رفسنجان بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد و شهربابک و منوجان کم‌ترین زندانیان این دست جرایم را دارند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان نیز از جذب تسهیلات بانکی برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد خبر داد و گفت: ستاد دیه استان با کمک خیرین، تسهیلات بانک‌ها و کمک سایر ارگان‌ها موفق به پرداخت ۲۶ میلیاردو ۱۵۳ میلیون تومان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری شده است.

سید حجت الله موسوی قوام، افزود: ۴۱ درصد این افراد که به بیش از ۱۹ میلیارد بدهی داشتند با گذشت شاکیان از زندان رهایی یافتند.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۲۳۴ میلیون تومان اورده خانواده‌های زندانیان بوده است که از این طریق ۶۸ نفر از زندان آزاد شدند.

وی افزود: ۵۲ درصد زندانیان از طریق اعسارو ۴۹ نفر از طریق تسهیلات اعطایی بانک‌ها ازاد شدند.

وی ادامه داد: ۱۹۴ نفر از طریق منابع نمایندگی ستاد دیه استان و مابقی به کمک ستاد دیه کشور و ۱ نفر به کمک سایر ارگان‌ها از زندان آزاد شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار