کد خبر: 1217510
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کارگردان نمایش «داستان گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم»:
نمایش «داستان گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» درباره پسرکی به نام بامداد است که برای بیدار شدن از خواب و خوردن صبحانه بداخلاقی می‌کند.

جوان آنلاین: کارگردان نمایش «داستان گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» معتقد است یکی از اتفاقات خوب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور در شهرستانهاست.

مهناز آقایی گفت: حدود دو دهه است که فقط برای کودکان و نوجوانان تئأتر تولید می‌کنم و با آن‌ها بزرگ شدم.

او با اشاره به اینکه تئاتر هنری است با قابلیت‌های ویژه که در حوزه‌های گوناگون می‌تواند در خدمت اهداف جامعه خصوصا آموزش و تعلیم و تربیت قرار گیرد، افزود: در واقع هدف اصلی تئاتر تعلیمی، تربیتی به عنوان یک ابزار آموزشی ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در کودکان و نوجوانان است

آقایی در خصوص نمایشی که برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آماده کرده است، گفت: اسم نمایش ما داستان گم شدن هویچ آقا وسیب زرده و کلوچه خانم است و درباره صبحانه خوردن و اهمیت صبحانه آموزش می‌دهد.

او اضافه کرد: نمایش «داستان گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» درباره پسرکی به نام بامداد است که برای بیدار شدن از خواب و خوردن صبحانه بداخلاقی می‌کند. پدر او با ترفندی بامداد را در جریان گمشدن عروسک‌های روی لحاف (هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم) قرار می‌دهد و بامداد مشتاقانه به دنبال کشف ماجرای گمشدن عروسک‌ها با پدر می‌گردد.

از کارگردان نمایش «داستان گم شدن هویج آقا، سیب زرده و کلوچه خانم» درباره اهمیت حضور در جشنواره پرسیدم، گفت: من سالهاست که در سمت‌های مختلف در این جشنواره حضور دارم. گاهی بازیگر نمایشی بودم گاهی طراحی لباس و صحنه و... از سال ۹۶ که تصمیم گرفتم خودم در بخش خردسال شرکت کنم و تئأتر برای خردسالان تولید کردم. امسال هم با پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و حوزه هنری خراسان این نمایش را تولید و در جشنواره شرکت دادم...

او افزود: برگزاری جشنواره انگیزه‌ای ست برای من به عنوان کارگردان که تولید تئأتر کنم. هر چند باید برای اجرای عموم و مردمی ما هنرمندان دست به تولید بزنیم، اما شرکت در جشنواره شرینی عجیبی دارد که نمی‌شود از آن گذشت و چه خوب که این اتفاق در شهرستان‌ها بیوفتد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار