کد خبر: 1217851
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
اگرچه تعداد دقیق نظامیان کشته شده صهیونیست‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما آمار‌ها از ۵۷۸تن حکایت دارند. یک‌شنبه‌شب رژیم صهیونیستی اعلام کرده که یک افسر عضو تیپ ویژه «گفعاتی» در نبرد‌های جنوب نوار غزه کشته شده و سه افسر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. منابع خبری رژیم صهیونیستی دیروز در ادامه اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات ارتش خود، از زخمی شدن یک افسر و چهار نظامی در نوار غزه خبر دادند
جوان آنلاین: نیرو‌های شاخه نظامی جنبش حماس موفق شدند نه‌تن‌ها در یک عملیات و با استفاده از حمله راکتی، یک تانک مرکاوا را نابود کنند بلکه در عملیات دیگری که آن هم در خان‌یونس صورت گرفت، شماری از اشغالگران را زخمی کرده یا به هلاکت برسانند. 
 
اگرچه تعداد دقیق نظامیان کشته شده صهیونیست‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما آمار‌ها از ۵۷۸تن حکایت دارند. یک‌شنبه‌شب رژیم صهیونیستی اعلام کرده که یک افسر عضو تیپ ویژه «گفعاتی» در نبرد‌های جنوب نوار غزه کشته شده و سه افسر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. منابع خبری رژیم صهیونیستی دیروز در ادامه اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات ارتش خود، از زخمی شدن یک افسر و چهار نظامی در نوار غزه خبر دادند. گردان‌های القسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در درگیری‌های منطقه «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با یک راکت «الیاسین۱۰۵» هدف قرار داده و آن را منهدم کردند. القسام اضافه کرد: «در عملیات دیگر نیز در همین منطقه با انفجار یک بمب در میان گروهی از نظامیان اشغالگر، ۱۵ تن از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.» همچنین سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از عملیات موفق تک‌تیراندازانش در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه علیه نظامیان صهیونیست خبر داد. 
 
 جریان‌سازی نتانیاهو برای حمله به رفح
صهیونیست‌ها در مقابل، در تلاشند فشار‌ها بر فلسطینیان را به طرق مختلف افزایش دهند. روزنامه یدیعوت‌آحارونوت روز یک‌شنبه گزارش داد که تل‌آویو در حال برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بازگشت آوارگان در جنوب نوار غزه به خانه‌های خود در شمال این باریکه در ماه‌های آتی است و از کنترل بر کریدور نتزاریم، بین محله‌های جنوبی شهر غزه و دره غزه، به عنوان یک ابزار مهم برای پایان دادن به جنگ علیه حماس و واگذاری کنترل آن به نهاد‌های دولتی محلی که حماس بخشی از آن نیست، به عنوان شرط خروج از کریدور و بازگشت یک میلیون ساکن غزه به خانه‌های خود در شمال نوار غزه استفاده خواهد کرد. این روزنامه افزود که بر اساس برآورد‌های ارتش صهیونیست‌ها، همچنان در شمال نوار غزه ۳۰ تا ۴۰درصد از مبارزان محلی حماس در این منطقه فعال هستند و ارتش اشغالگر به دنبال سوق دادن جمعیت غیرنظامی باقی مانده به سمت جنوب است. در این بین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تل‌آویو طرحی برای تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه از مناطق جنگی و طرح عملیاتی دیگری برای ادامه آن ارائه کرده است. اشغالگران یک‌شنبه تهدید کرده بودند حتی اگر با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توافق آتش‌بس حاصل شود به رفح حمله خواهند کرد. به این ترتیب، اظهارات نتانیاهو را می‌توان مقدمه‌ای برای عملیات زمینی قریب‌الوقوع در رفح تلقی کرد. نتانیاهو روز یک‌شنبه به شبکه امریکایی سی‌بی‌اس گفت: «اگر معامله اسیران را کامل کنیم، عملیات نظامی در رفح اندکی به تأخیر می‌افتد، اما اگر توافق صورت نگیرد، عملیات نظامی را در رفح آغاز خواهیم کرد.» وی افزود: «پس از شروع عملیات نظامی در رفح، عملیات نظامی را ظرف چند هفته پایان خواهیم داد، اما نمی‌توان پایگاه اخیر حماس را دست نخورده باقی گذاشت.»
 
 اعضای موساد و ارتش در قطر
یدیعوت‌آحارونوت در گزارش دیگری به تحولات توافق تبادل اسرا با حماس در ازای آتش‌بس موقت در غزه پرداخت و به ورود هیئتی به قطر اشاره کرد که متشکل از نمایندگان موساد و ارتش اسرائیل خواهد بود و اگرچه حماس هنوز پاسخی به چارچوب جدید توافق پاریس نداده است، این هیئت برای صحبت با میانجی‌ها به قطر می‌رود. بر اساس این گزارش، مذاکرات در دوحه در سطح طرف‌های متخصص خواهد بود، نه سران سرویس‌های امنیتی. این رسانه عبری افزود، در این مذاکرات، همه موضوعات مربوط به توافق از جمله فهرست اسامی اسرایی که از هر دو طرف آزاد خواهند شد مورد بررسی قرار می‌گیرد. روند آتش‌بس و خروج ارتش اسرائیل از شهر‌های فلسطینی در نوار غزه و توقف عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات به دست اسرائیل در طول مدت آتش‌بس و بازگشت محدود شهروندان فلسطینی از جنوب به شمال غزه دیگر محور دیدار طرفین است، ضمن اینکه هفته آینده نیز یک هیئت دیگر اسرائیلی برای صحبت درباره توافق جهت آزادی اسرای اسرائیلی از غزه به قاهره سفر می‌کند. 
 
 
تل‌آویو برای تأمین درآمد‌های جنگ مالیات می‌گیرد
گزارش فایننشال تایمز حاکی از این است که رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری حدود ۶۰ میلیارد دلار بدهی خود در سال جاری برنامه‌ریزی کرده و کاستن از فعالیت‌های کابینه و افزایش مالیات را به عنوان دو راهکار افزایش درآمد‌ها برای پیشبرد جنگ غزه مطرح کرده است. بر این اساس، تل‌آویو برای جبران رکود ۲۰درصدی در سه ماه آخر سال، این برنامه‌ریزی را انجام داده است. احضار ۳۰۰هزار نظامی ذخیره ارتش اسرائیل و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی و همچنین کاهش هزینه‌های مصرفی و جلوگیری از ورود ۱۵۰کارگر فلسطینی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی باعث گسترش خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی شده است. فایننشال‌تایمز نوشت که صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که هزینه‌های نظامی خود را برای سال جاری به میزان ۱۵میلیارد دلار افزایش دهند که این میزان ۸۵درصد بیشتر از بودجه نظامی صهیونیست‌ها قبل از جنگ غزه است. وزارت امور مالی رژیم صهیونیستی نیز قصد دارد مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۸درصد افزایش دهد، علاوه بر اینکه مالیات‌های عمومی نیز طی سال جاری و سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار