کد خبر: 1218177
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
فردا روز حماسه بزرگ است و مردم آماده‌اند تا در اقصی نقاط کشور با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نماینده خود راه ورود افرادی را به خانه ملت هموار کنند که درد آشنا بوده و بتوانند گره‌ای از مشکلات شهر، روستا و خانواده‌ها باز کنند
حوریه ملکی

جوان آنلاین: فردا روز حماسه بزرگ است و مردم آماده‌اند تا در اقصی نقاط کشور با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نماینده خود راه ورود افرادی را به خانه ملت هموار کنند که درد آشنا بوده و بتوانند گره‌ای از مشکلات شهر، روستا و خانواده‌ها باز کنند. اهمیت این دور از انتخابات به تبلیغات دشمنان در جهت دلسردکردن مردم برای حضور دوباره در میدان بازمی‌گردد، ولی آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، حماسه‌ای بزرگ و پرشور در راه است و از هم‌اکنون می‌توان اتفاق بزرگی را پیش‌بینی کرد؛ حماسه‌ای که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را در تاریخ ماندگار می‌کند. 
 
مازندرانی‌ها که خود را برای حضور در پای صندوق رأی آماده کرده‌اند، حالا منتظرند تا صبح جمعه از راه برسد. در این استان سپاه تمام نیروهایش را آماده کرده است و به گفته فرمانده سپاه کربلا، سپاه در طی این ایام همه مأموریت‌هایش را به مانند همیشه معطوف به اجرای احسن و کامل تدابیر و راهبرد‌های حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی در موضوع بسیار مهم انتخابات و تحقق چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کرده است. 
سردار سیاوش مسلمی گفت: «در حوزه مشارکت حداکثری با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بسیجیان جلسات و نشست‌های روشنگری بسیاری برای تبیین، امیدآفرینی و حضور پرشور مردم در انتخابات برگزار شده و از طرفی با تولید محتوا‌های رسانه‌ای به روز و جذاب و انتشار آن در فضای مجازی و حقیقی نیز سعی شده علاوه بر تبیین و ترویج به حضور به شبهات و چرایی‌ها انتخابات در راستای مشارکت حداکثری پاسخ داده شود.»
وی با اشاره به تعاملات و جلسات صورت گرفته بین مجموعه سپاه با نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ادامه داد: «بنا بر تقسیم‌کاری صورت گرفته بین فراجا و سپاه کربلا تعداد ۳ هزار و ۲۱۰صندوق اخد رأی در سراسر استان تأمین و حفظ امنیت هزار و ۱۶۶ صندوق به سپاه کربلا واگذار شده که در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع صورت گرفته، حدود ۳ هزار و ۴۰۰پاسدار و بسیجی این خطه در این مأموریت ایفای نقش خواهند کرد.»
به گفته این مسئول، تمهیدات و آمادگی‌های ویژه‌ای برای تقویت امنیت و حفاظت زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی استان به عمل آمده است. در حوزه تأمین امنیت عمومی و مقابله با تهدیدات امنیتی تمامی رده‌ها، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین گردان‌های امنیتی در سطح استان با آمادگی کامل در حال ایفای نقش هستند. 
سردار مسلمی با اشاره به اینکه تمامی رده‌های بسیج و سپاه کربلا در این ایام در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: «گشت‌های اطلاعاتی، عملیاتی و محله محور رضویون در جهت تأمین امینت پایدار در سطح آمادگی ویژه‌تری در حال انجام مأموریت‌های محوله هستند.»

 امنیت، خط قرمز و محور وحدت 
فرمانده نیروی زمینی سپاه که به سیستان و بلوچستان رفته بود در گردهمایی فصلی با سران طوایف، مولوی‌ها و ریش‌سفیدان استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان امنیتی که به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه در زاهدان برگزار شد، گفت: «امنیت، اساس آرامش و توسعه و پیشرفت و زیربنای زندگی و فعالیت است. از همین رو دشمن برای سلب و آسیب زدن به آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. امنیت، یکی از مهم‌ترین ارکان حیاتی، خط قرمز و محور وحدت ما به شمار می‌آید و بر این اساس، درباره آن کاملاً حساس هستیم و از هیچ اقدامی برای صیانت و پاسداری از آن دریغ نمی‌کنیم و درباره آن با هیچ کس و هیچ جریان و قدرتی، شوخی و تعارف نداریم.»
سرتیپ پاسدار محمد پاکپور افزود: «دشمن همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با بعضی از اقدامات کور، امنیت منطقه را دچار چالش کند و آرامش و آسایش مردم را بر هم زند که استخدام و اجاره‌کردن عناصر و آدم‌های معلوم‌الحال و ایجاد، پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی نیابتی در چارچوب همین اقدامات دنبال می‌شود. توسعه در سایه امنیت به دست می‌آید و مهم‌ترین عامل جلوگیری از توسعه، ایجاد ناامنی است که دشمنان همیشه این موضوع را دنبال می‌کنند تا در منطقه توسعه‌ای صورت نگیرد.» وی با اشاره به دو انتخابات مهم ۱۱ اسفندماه گفت: «حضور آگاهانه، هوشمندانه و حداکثری مردم در انتخابات، ضامن رشد و پیشرفت و تحکیم امنیت و ناکامی دشمن است. از همین رو هر گام و تلاشی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، گامی ارزشمند برای افزایش و تحکیم امنیت نیز به شمار می‌آید.»

 بیانیه سپاه برای حضور پرشور
در استان‌های مختلف سپاه پاسداران از مردم ولایتمدار، بصیر و غیور که در همه صحنه‌ها خوش درخشیده‌اند و تحسین همگانی را برانگیخته‌اند، برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی ۱۱ اسفندماه دعوت کرده است. 
در چهارمحال و بختیاری، سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیانیه‌ای صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: «انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. هجمه بی‌سابقه تبلیغاتی دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران اسلامی برای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نشان‌دهنده اهمیت حضور مردم در این رویداد بزرگ است که حق آنهاست و ضامن ارتقای قدرت و امنیت ملی به شمار می‌رود.»
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: «بی‌شک، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی و تسهیل راه‌های حل مشکلات و فراهم‌سازی زمینه پیشرفت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل خواهد شد. ملت قهرمان ایران اسلامی و مردم غیرتمند استان چهارمحال و بختیاری همواره در صحنه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و پشتیبانی از ولایت‌فقیه، افتخارآفرینی کرده‌اند و امیدواریم در این انتخابات نیز به رغم مطالبات به‌حق خود از مسئولان، برای لبیک به رهبر فرزانه انقلاب و حفظ آرمان‌های والای شهدای عزیزمان، برگ دیگری بر حماسه‌های حضور خواهند افزود.» 
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «ما پاسداران و بسیجیان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دستگاه‌های متولی در تأمین امنیت برگزاری انتخابات از آحاد مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه‌ا‌ی بی‌نظیر در گام دوم انقلاب دعوت می‌کنیم و دست پر از مهرتان را می‌فشاریم.»

 رأی اولی‌ها در اول صف
بی‌شک یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم از نمایندگان خودشان در مجلس این است که به وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن معیشت خانواده‌ها رسیدگی و در جهت بهبود آن گام بردارند. در بسیاری از استان‌ها مناطق محرومی وجود دارد که می‌توان با یک مدیریت درست و حرکت جهادی همه آن‌ها را توانمند کرد. در این میان، لرستان با نرخ بالای بیکاری، مشکلات معیشتی و محرومیت فراوان نیازمند نمایندگانی دغدغه‌مند و آگاه به چالش‌های استان است، موضوعی که رأی اولی‌های لرستانی آن را مورد تأکید قرار داده‌اند. بر همین اساس در نشستی که استاندار لرستان با رأی اولی‌ها داشت تعدادی از فرزندان شهدا نیز حضور داشتند. در این نشست هر کدام از فرزندان شهدا به بیانی مردم را به حضور پرشور در انتخابات یازدهم اسفندماه فراخواندند. 
یزدان بیرانوند فرزند شهید حسین بیرانوند در این جلسه با بیان اینکه من یا هر جوان دیگری که در این شهر زندگی می‌کند، تنها یک انتظار از نماینده داریم و آن هم ایجاد شغل برای جوانان است، گفت: «نمایندگان با تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای ایفای نقش کنند که موجب ایجاد اشتغال در لرستان شود. نرخ بیکاری در لرستان خیلی بالاست و جوانان استان برای پیداکردن فرصت شغلی مجبور به رفتن به استان‌های صنعتی دیگر شده‌اند.»
این رأی اولی خرم‌آبادی با بیان اینکه باید افراد خوب و اصلح را از هر لحاظی انتخاب کنیم، بیان کرد: «یک نماینده باید توانایی حل مشکلات مختلف شهر و حوزه انتخابیه خود را داشته باشد.» نیلوفر عبدالهی فرزند شهید داوود عبدالهی نیز با بیان اینکه ما میراث شهیدان هستیم و آرامش کشور ریشه در ایثار و رشادت‌های شهدا دارد، افزود: «ما جوانان با حضور خود در انتخابات و رأی دادن انتخاب می‌کنیم که سرنوشت ما چگونه رقم بخورد.» این رأی اولی خرم‌آبادی با تأکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت شهر خود را باید بدانیم و به کسی رأی بدهیم که بتواند نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را ارتقا دهد به تأثیرگذاری رأی هر فرد در انتخابات و همچنین تعیین سرنوشت کل جامعه گریزی زد و تصریح کرد: «کسی که انتخاب می‌شود قطعاً در مقابل رأی‌هایی که اخذ کرده وظایفی بر عهده دارد. پدر من اگر شهید شده، اما مسیری برای من باز شده تا بدانم هدفم چیست؟ قطعاً هدف من ادامه راه پدرم است و نباید از مسیر خارج شوم.»

 رنگین کمان انتخاب
فردا یازدهم اسفندماه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که در بسیاری از استان‌ها شاهد حضور کاندیدا‌های جدیدی از جناح‌های مختلف، چون اصولگرا، میانه‌رو و اصلاح‌طلب هستیم. موضوعی که باعث شده دست مردم در انتخاب نامزد انتخاباتی مورد علاقه‌شان بازتر شود. با توجه به اینکه گلستان استان رنگین‌کمان اقوام نام گرفته است شدت رقابت در این استان بیش از سایر استان‌ها دیده می‌شود. 
برخورد قاطع استاندار، فرمانداران و رئیس ستاد انتخابات گلستان از مهم‌ترین اقداماتی است که با جدیت در این منطقه پیگیری شد و حتی چند روز پیش فرماندار گنبدکاووس بدون درنگ معاون خود را به دلیل حمایت از یکی از نامزد انتخاباتی این شهرستان برکنار کرد. 
به گفته استاندار گلستان تعداد ۳۱۶ نامزد انتخاباتی اعم از زن و مرد از اقوام و مذاهب مختلف در استان رقابت می‌کنند که این مسئله نشان دهنده همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام در این استان است. 
علی‌محمد زنگانه با بیان اینکه خوشبختانه فضای انتخاباتی استان کاملاً رقابتی است و امیدواریم با مشارکت پرشور مردم، شاهد حماسه دیگر در استان باشیم، گفت: «ضروری است در روز انتخابات از ابتدای زمان رأی‌گیری تمامی شعب آمادگی اخذ رأی شهروندان را داشته باشند که در این خصوص تمهیدات لازم صورت گرفته است.»
وی با تأکید بر اینکه هرگونه جانبداری از سوی مسئولان یا ناظران انتخابات از نامزد‌ها ممنوع است، افزود: «این مسئله تا جایی برای ما مهم است که حتی با ورود غیرمستقیم این افراد به نفع یا ضرر نامزد‌های انتخاباتی، برخورد قاطع قانونی با آن‌ها صورت گرفته و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات موظفند هرگونه امکان سوءاستفاده را رفع و شبهات موجود را مرتفع سازند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار