کد خبر: 1218511
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که نتانیاهو بعد از حمله به غزه به دنبال حمله به لبنان و سوریه و سپس عراق و ایران است و می‌خواهد پای واشنگتن را به تمام این درگیری‌ها باز کند. 

جوان آنلاین: ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که جهان در توقف جنگ غزه که از ۱۴۷ روز پیش تاکنون آغاز شده، شکست خورده و نتوانسته کمک‌های انسان دوستانه به غزه ارسال کند.

وی ادامه داد که کمک‌های انسان دوستانه کنونی نیز تنها به جنوب غزه می‌رسد و مناطق شمالی از گرسنگی مفرط رنج می‌برند. رژیم صهیونیستی ساکنان غزه را مجبور به کوچ از مناطق شمالی به بخش‌های جنوبی می‌کند.

المالکی تصریح کرد که نتانیاهو به دنبال کوچاندن ساکنان غزه و تبدیل این منطقه به یک منطقه خالی از سکنه است. اسراییل اصرار به ادامه این جنگ دارد چرا که اهداف دیگری در غزه دارد و می‌خواهد زیرساخت‌های این منطقه را تخریب کند.

وی ضمن تشکر از کشور آفریقای جنوبی به علت محاکمه اسراییل در دادگاه لاهه گفت که در موضوع فلسطین شاهد فقدان اراده بین‌المللی هستیم.

الملکی تاکید کرد که نتانیاهو در ادامه جنگ غزه منافع شخصی خود را دنبال می‌کند، چرا که بعد از پایان دادن به جنگ، محاکمه در انتظار او است. نتانیاهو همواره در روند مذاکرات مانع تراشی می‌کند یا سطح شرکت در این مذاکرات را کاهش می‌دهد تا توافقی در این زمینه حاصل نشود.

وی ابراز داشت که نتانیاهو بعد از حمله به غزه به دنبال حمله به لبنان و سوریه و سپس عراق و ایران است و می‌خواهد پای واشنگتن را به تمام این درگیری‌ها باز کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار